حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
شناسه : 43832
حقوق 24 گزارش می دهد:

خشونت جنسی رفتاری: عبور از مرزها به گزارش حقوق 24: این نوع خشونت جنسی شامل هر نوع رفتار جنسی غیراخلاقی است که به زنان و دختران تجاوز می‌کند. این رفتارها می‌توانند شامل توجه نشان دادن به بدن زن، نگاه شهوت‌آلود و آزاردهنده، تماس بدنی بدون موافقت باشد. تظاهر به انجام اعمال جنسی در حضور زن، […]

پ
پ

خشونت جنسی رفتاری: عبور از مرزها

به گزارش حقوق 24: این نوع خشونت جنسی شامل هر نوع رفتار جنسی غیراخلاقی است که به زنان و دختران تجاوز می‌کند. این رفتارها می‌توانند شامل توجه نشان دادن به بدن زن، نگاه شهوت‌آلود و آزاردهنده، تماس بدنی بدون موافقت باشد. تظاهر به انجام اعمال جنسی در حضور زن، نمایش آلت تناسلی، آدم‌ربایی با هدف تجاوز و نقض عفت و اختلاس آرامش جسمانی زنان از مصادیق دیگر باشد. همچنین، فعالیت‌های مرتبط با فحشا، قاچاق زنان، تجارت غیرقانونی با زنان و حتی زنا با برخی از موارد دیگر نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

خشونت جنسی گفتاری: کلامی که تجاوز می‌کند

در این نوع خشونت، کلمات و عبارات بی‌احترامانه به کار رفته است. این رفتارها و می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند:

  • الف) گفتار شهوانی: در این صورت، فرد با استفاده از کلماتی که مرتبط با مسائل جنسی هستند، مخاطب را تحریک می‌کند.
  • ب) گفتار خشونت‌آمیز: در این حالت، افراد از کلمات و عبارات ناپسندی استفاده می‌کنند تا زن را برای ارضای غریزه جنسی وصل به کنند، و از کلمات ناپسند و ناامن برای این منظور بهره می‌برند.

لازم به ذکر است که بسیاری از مواقع، خشونت و آزار جنسی توسط محارم، اعضای خانواده، یا افراد آشنا انجام می‌شود. این نوع خشونت ممکن است در خانه توسط خانواده یا آشنایان، و همچنین در محیط کار توسط کارفرمایان، همکاران، مراجعین یا مشتریان رخ دهد. به عنوان مثال، در حال حاضر گزارش‌های زیادی از تجاوز جنسی توسط کارفرمایان به کارمندان زن وجود دارد. همچنین، این نوع خشونت ممکن است در اماکن عمومی مختلف نیز رخ دهد، از جمله پارک‌ها، سینماها، کوچه‌ها و خیابان‌ها، هتل‌ها، و مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها.

تشخیص و اثبات آزار جنسی در دادگاه

برای بررسی هر نوع آزار جنسی در دادگاه، لازم است مدعی دلایل و شواهد قاطعی ارائه کند. زیرا دادگاه باید بتواند با بررسی این دلایل تصمیم خود را بگیرد. این شواهد می‌توانند به شکل‌های مختلفی ارائه شوند. در صورتی که دادگاه به این دلایل استناد کند، اثبات آزار جنسی ممکن می‌شود. به هر حال، در بعضی موارد، تشخیص و اثبات آزار جنسی ممکن است با چالش‌هایی مواجه شود.

یکی از مشکلات در تشخیص و اثبات آزار جنسی این است که متهمان و مقصران اغلب اقرار نمی‌کنند. و قربانیان نیز ممکن است نتوانند شواهد و دلایل کافی را ارائه دهند. در این مواقع، تشخیص و اثبات آزار جنسی به چالش می‌کشد.

در نهایت، تشخیص و اثبات آزار جنسی ممکن است به دلیل چالش‌ها و مشکلاتی که در ارائه شواهد و اقرار متهمان به وجود می‌آید، مشکل و در برخی مواقع ناممکن باشد. به همین دلیل، لازم است در این زمینه اصول عدالت و تحقیق درست را رعایت کرده و به تدقیق در بررسی موارد آزار جنسی پرداخت تا به اشتباه کسی متهم نشود و همچنین قربانیان حق خود را بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.