حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۲۲
شناسه : 43612

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵/۵/۱۳۸۴ بنا به پیشنهاد شماره ۴۶۵۳-۱//۸۴۲ مورخ ۲/۵/۱۳۸۴ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی بند ”الف“ تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور را به شرح زیر تصویب نمود: آیین نامه اجرایی بند […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۵/۵/۱۳۸۴ بنا به پیشنهاد شماره ۴۶۵۳-۱//۸۴۲ مورخ ۲/۵/۱۳۸۴ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی بند ”الف“ تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین نامه اجرایی بند ”الف“ تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور
مصوب 1384,05,05

ماده ۱– خانه های قدیمی، کاروانسراها و سایر اماکن موضوع بند ”الف“ تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور، بناهای با ارزش تاریخی- فرهنگی هستند که در محورها یا قطبهای تاریخی- فرهنگی کشور قرار دارند و قابلیت تبدیل به مکانهای مناسب با کاربری واحدهای اقامتی، پذیرایی و خدماتی را دارا می باشند. این اماکن می توانند براساس ضوابط و سیاستهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب، مرمت، تجهیز و آماده بهره برداری گردند.

ماده ۲– تملک ابنیه و اراضی همجوار بناهای با ارزش تاریخی- فرهنگی جهت حفظ شئونات بنا یا اثر تاریخی و همچنین تأمین نیازمندیهای خدماتی لازم برای مجموعه با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز می باشد.

ماده ۳– سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در مراحل مختلف تملیک، تهیه طرح، مرمت و آماده سازی و تجهیز اینگونه ابنیه نسبت به اجاره، اجاره به شرط تملیک و فروش به اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب ۱۳۸۰- و آیین نامه مربوط به قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور اقدام نماید.

ماده ۴-سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجاز است به منظور مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی (با اولویت شرکتهای وابسته به خود) منابع مذکور در بند ”الف“ تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کلک شور و نیز داراییهای ایجاد شده از محل طرحهای تملک داراییهای سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ را با کلیه اموال منقول و غیر منقول مذکور در موافقتنامه طرح شماره ۳۰۲۰۱۰۰۵ به عنوان دارایی خود با قیمت کارشناسی به عنوان سهم‌الشر که خود منظور نموده و با تشکیل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی- فرهنگی سهام مذکور را به صندوق واگذار نماید.

ماده ۵– سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند با توجه به شئونات اثر و ویژگیهای آن با توجه به ماده (۱) کاربری مناسب را معین نماید.

تبصره – تغییر کاربری ابنیه و اماکن تاریخی- فرهنگی واگذار شده توسط بهره برداران یا مالکان جدید اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بدون موافقت قبلی و کتبی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجاز نخواهد بود.

ماده ۶– شرایط بهره برداری و اجاره، فروش و اجاره به شرط تملیک و واگذاری اماکن مذکور و همچنین شرایط و مدت اجاره و اجاره به شرط تملیک ابنیه و اماکن موضوع این آیین نامه و بهای آن توسط هیئت سه نفره منتخب رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با رعایت ماده (۸۸) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب ۱۳۸۰- و آیین نامه مربوط و قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور تعیین خواهد شد.

تبصره – حداقل قیمت فروش ابنیه و املاک موضوع این آیین نامه و یا اجاره و بهره برداری از آن براساس نظر کارشناس دادگستری تعیین خواهد شد و تعیین اولویتها و همچنین تأیید صلاحیت حرفه ای و سوابق و تجارب فرهنگی متقاضیان با رعایت صرفه و صلاح دولت در جهت توسعه امر مرمت و احیای ابنیه تاریخی و رونق گردشگری با هیئت یاد شده خواهد بود.

ماده ۷– سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ضوابط نگهداری و بهره برداری از ابنیه با ارزش تاریخی- فرهنگی را تهیه و ابلاغ خواهد کرد.

محمدرضا عارف
معاون اول رئیس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.