حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۲۲
شناسه : 43587

 هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و به دلیل اینکه مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ […]

پ
پ

 هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و به دلیل اینکه مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

در همین راستا دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی، با حمایت از واحد‌های تولیدی توانسته اقدامات خوبی داشته باشد به طوری که مانع خارج شدن کارخانه‌ها از چرخه تولید و بیکاری هزاران کارگر شده است.به همین منظور رئیس عدلیه به مناسبت فرا رسیدن سال نو عنوان کرد در سال ۱۴۰۲ که مبتنی بر اولویت‌های کلان کشور از سوی رهبری فرزانه انقلاب با عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است مصمم هستیم برنامه‌ها و تدابیر طراحی شده خود را در راستای حمایت و پشتیبانی همه جانبه از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و کمک به دولت در مهار تورم را با قوت و اهتمامی بیشتر پی بگیریم تا کنشگران عرصه تولید و اقتصاد که دل در گرو تعالی ایران عزیز دارند، در فضای مساعدتری به پیشبرد اهداف خود مبادرت ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان با محوریت رفع موانع و مشکلات قضایی و حقوقی واحد‌های تولیدی استان مرکزی، گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و محصولات بسیار استراتژیکی در این استان تولید می‌شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی در تلاش است که به دور از شعار بلکه عملیاتی پای کار مجامع تولیدی، صنعتی و مسائل و مشکلات کارگران باشد به همین منظور در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ مورد مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان به دادگستری استان و به ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان مراجعه شد درصد کمی از این تعداد را باید در درون دستگاه قضایی پیگیری می‌کردیم تا منجر به نتیجه شود برخی مربوط به مجموعه استان و برخی نیز خارج از مجموعه استان بود و باید در بعدملی پیگیری می‌کردیم در نهایت تمامی موارد اقدام شد و هیچ تقاضا و درخواستی را بلااقدام نگذاشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: در بسیاری از موارد نیز منتظر نماندیم تا واحد‌های تولیدی مشکلاتشان را به دادگستری منعکس کنند بلکه خود از مجامع صنعتی و واحد‌های تولیدی بازدید کردیم. طبق آمار‌های کسب شده مشکل حقوق‌های معوق به مراتب از سال‌های گذشته کمتر شده بود و افزایش اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری را داشتیم.

وی ادامه داد: حضور جدی دستگاه قضایی، تامین امنیت سرمایه‌گذاری و پایداری حمایت‌ها و خدماتی که از صنعتگران، واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران در استان می‌شود باعث شد که دادگستری استان در حوزه سرمایه‌گذاری نیز جزء رتبه‌های برتر و بالاتر در کشور باشیم.

احیای یکی دیگر از شرکت‌های تولیدی استان مرکزی با اقدامات سازنده دادگستری استان مرکزی

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به شعار سال و نیز سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه در خصوص حمایت از تولید و رفع موانع آن و همچنین بازگرداندن شرکت‌های تعطیل شده به چرخه تولید و اشتغال، اظهار کرد: با اقدامات سازنده دادگستری استان مرکزی شاهد احیاء یکی از شرکت‌های مطرح در استان مرکزی موسوم به (کشتارگاه مرغ سیمرغ شهرستان دلیجان) هستیم.

وی افزود: این شرکت که به دلایل مختلف از جمله فوت مدیرعامل، بدهی‌های بالا، وجود طلبکاران زیاد حقیقی و حقوقی، اختلاف در مالکیت، طرح پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی و دیگر موانع ایجاد شده از سوی دستگاه‌های متولی دولتی، سال‌ها قبل غیر فعال و تولید آن متوقف و کارگران آن بیکار و به سمت ورشکستگی و انحلال پیش می‌رفت، با ورود به موقع دستگاه قضایی و با برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق و انجام اقدامات حیاتی از ناحیه دادگستری استان مرکزی، خوشبختانه مجدداً این شرکت با یک مدیریت جدید به طور کامل بازسازی و شروع به فعالیت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: طبق اعلام مدیران این شرکت، آمادگی کامل برای افتتاح رسمی با ظرفیت کشتار روزانه ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت، ۲ خط کشتار نیمه اتومات و تمام اتومات و سردخانه ۵ هزار تنی را داراست.

وی ادامه داد: با احیای این واحد، کلیه کارگران قبلی شرکت که بر اثر توقف فعالیت بیکار شده بودند اعاده به کار شدند و برای تعداد زیادی نیز زمینه ایجاد اشتغال فراهم شد به نحوی که در حال حاضر دارای ۱۶۰ نفر پرسنل فعال و ۸۰ نفر پرسنل پیمانکاری است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ فقره پرونده موجود راجع به این شرکت در مراجع مختلف قضایی، شورای حل اختلاف و واحد‌های اجرای احکام تعیین تکلیف و مختومه شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات واحد‌های صنعتی و بزرگ استان مرکزی توقیف بودن مواد اولیه در انبار‌های گمرکات بود که با سفر رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی دستور تسریع تعیین تکلیف مواد اولیه توقیف شده در انبار گمرکات صادر شد و دادستان استان به این موضوع ورود کرد در حال حاضر هیچ خط واحد تولید صنعتی وجود ندارد که به لحاظ بدهکاری مالی و یا توقیف بودن مواد اولیه متوقف باشد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی را منحصر به جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی نکرده‌ایم و به محض مراجعه به مجموعه قضایی پیگیری را به صورت عملیاتی انجام می‌دهیم. کارنامه دادگستری استان مرکزی در حوزه حمایت از اشتغال و افزایش تولید یک کارنامه درخشانی است.

پیگیری فراوان رییس کل دادگستری استان مرکزی برای احیا و راه اندازی کشتارگاه سیمرغ دلیجان

ناصر سهرابی مدیر عامل شرکت کشتارگاه سیمرغ دلیجان اظهارکرد: فعالیت کشتارگاه سیمرغ دلیجان ۷ سال متوقف شده بود و در این مدت تمام ماشین آلات این شرکت مستهلک شده بود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از دادگستری استان مرکزی اظهارکرد: دادگستری استان مرکزی برای احیا و راه اندازی کشتارگاه سیمرغ دلیجان پیگیری فراوانی کرد.

مدیر عامل شرکت کشتارگاه سیمرغ دلیجان اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر درگیر پرونده کشتارگاه دلیجان بودند و از این شرکت مطالبه داشتند و درنهایت در مزایده رسمی دادگستری دلیجان که با حضور مطالبه کنندگان برگزار شد در مزایده برنده شدیم.

وی در ادامه گفت: پس از برنده شدن در مزایده رسمی دادگستری استان اطلاعات تمام افرادی که از شرکت شکایت داشتند در اختیارمان قرار دادند و مدت زمانی را تعیین کردند تا بتوانیم طلب افراد را تسویه کنیم و در نهایت اقدام به پرداخت مطالبه افراد کردیم.

سهرابی عنوان کرد: شبانه روز برای بازسازی، احیا و به روز رسانی خط تولید کشتارگاه سیمرغ دلیجان در تلاش بودیم به طوری که آمارخط تولید را افزایش ظرفیت دادیم و از ۲ هزار قطعه در ساعت به ۶ هزار قطعه در ساعت رسانده ایم.

مدیر عامل شرکت کشتارگاه سیمرغ دلیجان بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کارند. از افرادی را که ۷ سال گذشته در این شرکت شاغل بودند دعوت به همکاری کردیم که این افراد نیز مشغول به کارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.