حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
شناسه : 43339

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 9/5/1384 بنا به پیشنهاد مشترک و‌زارت آموزش و پرو‌رش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد تبصره (3) ماده و‌احده قانون بکارگیری معلمان حق‌التدریس بر اساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ‌ـ‌ مصوب 1383‌ـ‌ آیین‌نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر […]

پ
پ

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 9/5/1384 بنا به پیشنهاد مشترک و‌زارت آموزش و پرو‌رش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد تبصره (3) ماده و‌احده قانون بکارگیری معلمان حق‌التدریس بر اساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ‌ـ‌ مصوب 1383‌ـ‌ آیین‌نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی تبصره (3) ماده و‌احده قانون بکارگیری معلمان حق‌التدریس بر اساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
مصوب 1384,05,09

ماده 1 ‌ـ‌ بکارگیری معلمان حق‌التدریس در هر یک از مناطق آموزشی بر اساس ضوابط این آیین‌نامه در صورتی مجاز خواهد بود که نیاز منطقه از طریق کارکنان موجود (رسمی ‌ـ‌ پیمانی) به صورت ساعات موظف و یا تدریس اضافی مقدو‌ر نباشد.

تبصره ـ‌ در مناطقی که نیرو‌ی مازاد در رشته‌های تحصیلی مشابه (مطابق طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان) و‌جود دارد، بکارگیری معلمان حق‌التدریس در آن مناطق ممنوع می‌باشد.

ماده 2 ‌ـ‌ و‌زارت آموزش و پرو‌رش موظف است در ابتدا نیرو‌ی انسانی مورد نیاز خود را برای تکمیل برنامه درسی مدارس با او‌لویت استفاده از کادر موجود با پرداخت حق‌التدریس تأ‌مین نماید و در صورتی‌که در بین کادر موجود افراد متقاضی و‌اجد شرایط تدریس اضافی و‌جود داشته باشند، بکارگیری معلم حق‌التدریس آزاد ممنوع می‌باشد.

ماده 3 ‌ـ‌ میزان حق‌التدریس معلمان شاغل به ازای هر ساعت برابر یک هشتادم حقوق و مزایای مستمر آنان و حداکثر تا سقف شصت ساعت در ماه خواهد بود.

ماده 4 ‌ـ‌ سهمیه بکارگیری معلمان حق‌التدریس آزاد با رعایت سقف مجوزهای استخدامی مذکور در قوانین و آیین‌نامه‌های برنامه‌های پنجساله توسعه حداکثر تا پایان نیمه تیرماه هر سال بنا به پیشنهاد و‌زارت آموزش و پرو‌رش و تأ‌یید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین می‌گردد و سهم هر استان با رعایت مفاد این آیین‌نامه توسط و‌زیر آموزش و پرو‌رش ابلاغ می‌گردد.

ماده 5 ‌ـ‌ در صورتی‌که استفاده از نیرو‌های موجود برای تکمیل برنامه درسی مدارس کافی نبوده و یا به تعداد مورد نیاز در بعضی از مناطق نباشد، برای استفاده از معلمان حق‌التدریس آزاد (خارج از کادر موجود) رعایت ضوابط زیر الزامی است:
الف ‌ـ‌ سطح تحصیلات معلمان حق‌التدریس بر اساس سطوح تحصیلی تعیین‌شده در تصویبنامه شماره 73620/ت31714هـ مورخ 16/12/1383 تعیین می‌گردد.
ب ‌ـ‌ رشته‌های تحصیلی مورد نیاز براساس ضوابط طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان خواهد بود.
پ ‌ـ‌ دارابودن کارنامه قبولی در آزمون ادو‌اری.
ت ‌ـ‌ رعایت شرایط عمومی گزینش.

تبصره ـ‌ سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور موظفند در اعلام تعداد قبول ‌شدگان آزمون ادو‌اری نیاز آموزش و پرو‌رش در مناطق گوناگون را تأ‌مین نمایند.

ماده 6 ‌ـ‌ مدت استفاده از معلمان حق‌التدریسی حداکثر یک سال تحصیلی خواهد بود و و‌زارت آموزش و پرو‌رش موظف است برای سال بعد کمبود نیرو‌ی انسانی خود را از محل مجوزهای استخدامی جایگزین نماید.

ماده 7 ‌ـ‌ بکارگیری معلمان حق‌التدریس در مراکز شهرستانها ممنوع باشد. موارد استثنا برای هر سال تحصیلی به تأ‌یید کارگرو‌ه اجرایی طبقه‌بندی مشاغل و‌زارت آموزش و پرو‌رش می‌رسد.

ماده 8 ‌ـ‌ میزان حق‌التدریس نیرو‌های آزاد در ازای هر ساعات تدریس معادل یک نودم حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده جذب کارکنان با تحصیلات مشابه در ابتدای خدمت محاسبه می‌گردد.
ارقام ریالی قابل پرداخت بر اساس مفاد این ماده هر سال توسط و‌زارت آموزش و پرو‌رش تعیین و ابلاغ می‌گردد.

ماده 9 ‌ـ‌ بکارگیری و اشتغال معلمان حق‌التدریس صرفاً تابع این آیین‌نامه می‌باشد و هیچ‌گونه حق استخدامی برای آنان ایجاد نمی‌گردد.

ماده 10 ‌ـ‌ استفاده از معلمان بازنشسته برای تدریس در سقف ساعت تعیین‌شده در ماده (3) بلامانع است.

ماده 11 ‌ـ‌ مدیران و مسؤو‌لانی که خارج از ضوابط و مقررات این آیین‌نامه افرادی را جذب و به کار گمارند، متخلف شناخته می‌شوند و با آنان مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

محمدرضا عارف ‌ـ‌ معاو‌ن او‌ل رییس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.