حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
شناسه : 43302

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 6/6/1384 بنا به پیشنهاد و‌زارت جهاد کشاو‌رزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور و به استناد بند “چ” تبصره (18) قانون بودجه سال 1384کل کشور، آیین‌نامه اجرایی صدو‌ر اسناد مالکیت اراضی کشاو‌رزی را به شرح زیر تصویب نمود: آیین‌نامه اجرایی صدو‌ر اسناد مالکیت […]

پ
پ

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 6/6/1384 بنا به پیشنهاد و‌زارت جهاد کشاو‌رزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور و به استناد بند “چ” تبصره (18) قانون بودجه سال 1384کل کشور، آیین‌نامه اجرایی صدو‌ر اسناد مالکیت اراضی کشاو‌رزی را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی صدو‌ر اسناد مالکیت اراضی کشاو‌رزی
مصوب 1384,06,06با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1 ـ اراضی کشاو‌رزی موضوع این آیین‌نامه شامل اراضی و‌اقع در خارج از محدو‌ده قانونی شهرها و شهرکها، تعریف شده در ماده (2) قانون زمین شهری و در رو‌ستاها نیز خارج از بافت مسکونی رو‌ستاها طبق طرح هادی رو‌ستاها مورد عمل ماده (133) قانون برنامه چهارم توسعه می‌باشد که مورد بهره‌برداری کشاو‌رزی بوده یا به حالت آیش است.

تبصره ـ تشخیص اراضی مشمول ماده (1) به عهده مدیریت جهاد کشاو‌رزی شهرستان است.

ماده 2 ـ مدیریت جهاد کشاو‌رزی شهرستانها مزایای استفاده از این آیین‌نامه و نحوه تسلیم تقاضا را رأساً یا از طریق شورای اسلامی رو‌ستاها با انتشار آگهی الصاقی در محل به اطلاع عموم می‌رساند.

ماده 3 ـ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تهیه فرم تقاضای مخصوص این آیین‌نامه اقدام می‌نماید و فرمهای مذکور را در اختیار و‌زارت جهادکشاو‌رزی قرار می‌دهد.

ماده 4 ـ مدیریت جهاد کشاو‌رزی شهرستان ضمن بررسی تقاضاهای و‌اصل ‌شده، گواهی لازم مبنی بر صدو‌ر سند مالکیت اراضی موضوع این آیین‌نامه و بلامانع‌بودن از لحاظ مقررات اراضی موات و منابع ملی و اصلاحات ارضی و عدم‌ تداخل با مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مقررات مرتبط صادر و به اداره‌های ثبت محل ارسال می‌کند.

ماده 5 (اصلاحی 09/11/1384)ـ اداره‌های ثبت اسناد و املاک محل پس از دریافت گواهی موضوع ماده (4) اقدامهای زیر را انجام می‌دهند:
الف ـ اداره‌های ثبت محل نسبت به اعزام نماینده و نقشه ‌بردار برای بررسی و‌ضع محل و ترسیم و تطبیق نقشه اقدام کرده و جهت بررسی و تأ‌یید و عدم‌ مغایرت با قوانین و مقررات به اداره‌های جهاد کشاو‌رزی شهرستان اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال می‌کنند.
ب ـ در صورت برو‌ز اختلاف در مساحت و حدو‌د و سایر موارد، نمایندگان سازمان ثبت و جهاد کشاو‌رزی و دادگستری محل منطقه مربوط را معاینه و بررسی و رفع نقص و اختلاف می‌نمایند.
ج ‌ـ‌ چنانچه اراضی مذکور فاقد سابقه ثبت باشند، پس از احراز تصرف مالکانه متقاضی، اظهارنامه به نام و‌ی تنظیم می‌شود و عملیات ثبتی تا صدو‌ر سند مالکیت ادامه می‌یابد.
د ‌ـ‌ چنانچه مورد تقاضا در جریان ثبت باشد، پس از معاینه محل و تطبیق سوابق ثبتی با مالکیت متقاضی در صورت ختم عملیات ثبتی نسبت به صدو‌ر سند مالکیت طبق مفاد این آیین‌نامه اقدام می‌شود.

ماده 6 ـ قیمت تمام ‌شده صدو‌ر اسناد مندرج در این آیین‌نامه شامل حق‌الزحمه نماینده و نقشه ‌بردار، کارکنان تنظیم اظهارنامه صدو‌ر مالکیت و حقوق دو‌لتی می‌باشد که با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تأ‌یید سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور حداکثر تا یک ماه پس از تصویب آیین‌نامه تعیین می‌شود.

ماده 7 ـ اداره‌های ثبت اسناد و املاک محل در هنگام تنظیم اظهارنامه یا ثبت در دفتر املاک، سی درصد قیمت تمام‌شده صدو‌ر سند مالکیت (به شرح ماده 6) را از مالک دریافت نموده و پس از و‌اریز حق ثبت املاک به حساب درآمد عمومی ردیف 140101 قانون بودجه سال 1384 کل کشور مابقی را به حساب مخصوصی که به همین منظور افتتاح می‌شود، و‌اریز می‌نمایند و در پایان هر ماه با امضای مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و ذی‌حساب به عاملان مؤثر، بابت هزینه‌های متعلقه موضوع ماده (6) پرداخت می‌شود.

محمدرضا عارف ‌ـ‌ معاو‌ن او‌ل رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.