حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۳
شناسه : 43271

مهدی بخشی در نشست مشترک دادستان، شورای معاونین دادستانی با سرپرست و قضات محاکم کیفری دو، بیان کرد: دادسرا‌ها و محاکم معرف چهره دستگاه قضایی هستند و هر چه عملکرد این مراجع بهتر باشد اعتماد و رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد. دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده‌هایی که روند رسیدگی آن‌ها بیش […]

پ
پ

مهدی بخشی در نشست مشترک دادستان، شورای معاونین دادستانی با سرپرست و قضات محاکم کیفری دو، بیان کرد: دادسرا‌ها و محاکم معرف چهره دستگاه قضایی هستند و هر چه عملکرد این مراجع بهتر باشد اعتماد و رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد.

دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده‌هایی که روند رسیدگی آن‌ها بیش از یک سال به طول انجامیده مسن تلقی می‌شوند عنوان کرد: متأسفانه مشکل اطاله دادرسی وجود دارد و این طولانی شدن رسیدگی‌های قضایی دلایل متعددی دارد که باید در کنار هم دیده شوند.

وی خاطرنشان کرد:تأخیر در رسیدگی به برخی پرونده‌های موجود از جمله پرونده‌های اجرای احکام با حبس بالا و یا پرونده‌هایی که تقسیط می‌شوند جزء موارد اجتناب ناپذیر دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت:وضعیت پرونده‌های موجود و آمار و عملکرد شعب مختلف باید به صورت مداوم توسط معاونین مورد بررسی قرار گرفته و از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری کنند.

احمد قربانی، سرپرست محاکم کیفری دو کرمان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: به دلیل تعداد زیاد پرونده‌ها و حجم بالای کار در برخی موارد دیده شده پرونده‌های دادسرا با نواقصی به دادگاه ارسال می‌شوند که قضات دادگاه ناگزیر از انجام تحقیقات و اقدام جهت رفع نواقص موجود می‌شوند و این مسئله منجر به اطاله دادرسی و زمانبر بودن رسیدگی به پرونده می‌شود.

قربانی بیان کرد: در برخی مواقع کیفرخواست‌های اصداری از سوی قضات دادسرا به شیوه تکراری و با شیوه نگارش یکسانی نوشته می‌شوند که لازم است قضات و بازپرسان در این خصوص دقت نظر بیشتری داشته باشند.

همچنین در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز تشکر و قدردانی به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.