حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
شناسه : 43240

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2 / 9 / 1384 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد تبصره بند (13) ماده (10) قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش ـ مصوب 1366 ـ آیین‌نامه اجرایی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2 / 9 / 1384 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد تبصره بند (13) ماده (10) قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش ـ مصوب 1366 ـ آیین‌نامه اجرایی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان
مصوب 1384,09,02

ماده 1– وزارت آموزش و پرورش موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی زمینه آموزش سلامت کلیه دانش‌آموزان را در برنامه درسی و فوق‌برنامه تمام پایه‌های تحصیلی به مدت حداقل 42 ساعت در سال فراهم نماید، به طوری که در مجموع ساعات درسی رسمی تغییر ایجاد نشود.

تبصره 1– برای آموزش و مراقبتهای سلامتی از مراقبین سلامت مدارس با شاخص(750 / 1) در مدارس شهری و در روستاها از بهورزان خانه‌های بهداشت طبق مقررات آموزشی مدرسه و شرح وظایف بهورز استفاده گردد.

تبصره 2– وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری موظفند برابر نیاز وزارت آموزش و پرورش نسبت به تربیت مراقبین سلامت و مشاورین مدارس براساس پیشنهاد گروه هماهنگی تربیت معلم که به تصویب شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت مربوط حسب مورد خواهد رسید اقدام نمایند.

تبصره 3– ساعت کار مراقبین سلامت مدارس (30) ساعت در هفته می‌باشد که در صورت آموزش سلامت به میزان حداقل (12) ساعت در هفته از مزایای رسته آموزشی و طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان بهره‌مند خواهند شد.

تبصره 4– وزارت آموزش و پرورش موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازوکار اضافه شدن درس سلامت را در برنامه آموزش ضمن خدمت معلمان تدوین نماید.

ماده 2– وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است شرایط لازم برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی دانش‌آموزان بر طبق دستورالعمل تکمیل شناسنامه سلامت در کلیه پایه‌های تحصیلی و پیگیری ارجاعات تخصصی در نظام بهداشتی درمانی کشور را فراهم نماید.

تبصره 1– وزارت آموزش و پرورش مجاز است از نیروهای پزشکی و پیراپزشکی استخدامی خود برحسب نیاز و موافقت آنان مشروط به گذراندن دوره آموزشی مورد نیاز و کسب مهارتهای لازم با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارتقاء سلامت دانش‌آموزان و معلمان بکار گیرد.

تبصره 2– اجرای این ماده در سال 1384 در چارچوب اعتبارات و امکانات موجود خواهد بود.

ماده 3– وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه و تأمین اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظفند دستورالعمل تأمین میان وعده غذایی و سبد غذایی بوفه‌های مدارس، تغذیه رایگان و برنامه غذایی مدارس شبانه‌روزی را جهت تصویب در شورای‌عالی سلامت و امنیت غذائی ارایه نماید.

ماده 4– وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی موظف است در جهت ارتقای سطح سلامت روان دانش‌آموزان نسبت به تدوین برنامه آموزش مهارتهای زندگی اقدام نماید.

ماده 5– سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است اعتبار لازم برای اجرای این آیین‌نامه را در لوایح بودجه سالانه کل کشور منظور نماید.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس ‌جمهور

  • برچسب ها:

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.