حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
شناسه : 43183

در راستای صیانت از حفظ حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری استان به اتفاق همکاران قضایی از زندان مرکزی یاسوج بازدید کردند. در این بازدید، افراسیاب رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا، با حضور ۲۵ نفر از قضات شعب دادیاری، بازپرسی و […]

پ
پ

در راستای صیانت از حفظ حقوق شهروندی رئیس کل دادگستری استان به اتفاق همکاران قضایی از زندان مرکزی یاسوج بازدید کردند.

در این بازدید، افراسیاب رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا، با حضور ۲۵ نفر از قضات شعب دادیاری، بازپرسی و دادگاه‌های عمومی و انقلاب و شعب تجدید نظر از زندان مرکزی یاسوج در این بازدید در دیدار چهره به چهره با زندانیان به مشکلات حقوقی و قضایی و دیگر درخواست‌های پاسخ دادند.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: در زندان یاسوج کار‌های بسیار بزرگی انجام شده است و زندانی یا کسی که محکوم می‌شود از پیکره جامعه جدا نیست.

افراسیاب در ادامه اظهار کرد: نباید زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی یا فقر اقتصادی و یا عوامل روانشناختی باعث شود که کسی به سمت ارتکاب جرم گرایش پیدا کند و فرد زندانی از جامعه جدا نیست و از نظر مؤلفه‌های پیشگیری و سیاست جنایی زندان، آخرین راهکار نیست، بلکه اول کار است.

وی با اظهار اینکه همکاران قضایی و اداری به کرامت انسانی توجه جدی دارند، تصریح کرد: مسئولین قضایی و مؤلفه‌های پیشگیری، از تکرار جرم جلوگیری بکنند و آنچه که خیلی مهم است که در آیات و روایات بر آن تأکید شده توجه به کرامت انسانی است و امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر جهت رفاه حال زندانیان در چهارچوب قانون هر کمکی بتوانیم انجام دهیم.

محبوب افراسیاب در ادامه گفت: ما خودمان را از زندانیان جدا نمی‌دانیم و در حوزه جرم شناسی، زندان باید بستر بازپروری و برگشت پذیری افراد و محکومین به جامعه را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و ارزش‌های والای اسلامی، استفاده از ابزار‌های سیاست جنایی و اجرای توانمندسازی زندانیان را از مؤلفه‌های مهم در توانمند سازی زندانیان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مجازات زندانی باید اثر گذار باشد، بیان کرد: مجازات وقتی اثر گذار است که اثر بازدارندگی کافی را داشته باشد.

وی با اشاره به این نکته که وقتی فردی زندانی می‌شود، خانواده اش نیز مورد آسیب جدی قرار دارد افزود:با استفاده از نهاد‌های ارفاقی، زمینه برگشت زندانیان را به خانواده فراهم کنیم.

افراسیاب گفت: چنانچه زمینه برگشت جزء جرائم خاص است، باید بحث توانمندسازی خانواده از طریق اشتغال زندانیان در زندان یا محیط باز و یا از طریق توانمندسازی برخی از مشکلات خانوادگی آن‌ها را حل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گفت: محبوس کردن یک فرد آخرین حربه نیست و نهاد‌های ارفاقی محدودیت است و در جرائم غیر عمد و یا جرام غیر عمد که از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیستند برای کسانی که محکومیت دارند و امکان مساعدت وجود دارد، حتماً پیش قدم شوید و اگر موجبات آزادی یک زندانی فراهم شود خانواده این فرد خوشحال می‌شوند و به آغوش گرم خانواده برمی گردند هم قدم و هم اقدام برای سرنوشت ابدی یک قاضی کافیست.

وی گفت: آزادی یکی از نیاز‌های اساسی انسان است و چنانچه فردی موجبات آزادی یک مسلمان را فراهم کند، فراهم نمودن آزادی زندانی و یا ارتباط با شاکی جهت اخذ رضایت و ترغیب و تشویق برای ایجاد سازش و گذشت، اجری است که واقعاً قابل ذکر نیست و خداوند حتماً موجبات سعادتمندی اخروی را، برای آن قاضی و همکار اداره زندان فراهم می‌کند.

لازم بذکر است در این بازدید افراسیاب از اتاق دادرسی الکترونیکی، کارگاه تولیدی، آشپزخانه و پروژه ساخت خوابگاه ۲۰۰ نفری زندان مرکزی یاسوج و پتوشویی نیز بازدید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.