حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
شناسه : 43168

نشست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با شورای معاونین و روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه با هدف تبیین و تاکید بر ضرورت عمل بر مبنای سند تحول قضایی که به نوعی نقشه راه است، برگزار شد. کرمی با بیان این نکته که برنامه‌های قوه قضاییه با تغییر افراد تفاوت نخواهد کرد و به صورت […]

پ
پ

نشست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با شورای معاونین و روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه با هدف تبیین و تاکید بر ضرورت عمل بر مبنای سند تحول قضایی که به نوعی نقشه راه است، برگزار شد.

کرمی با بیان این نکته که برنامه‌های قوه قضاییه با تغییر افراد تفاوت نخواهد کرد و به صورت راهبردی ادامه دارد تاکید کرد: معیار سنجش عملکرد مسئولین قضایی استان بر اساس عملکرد سند تحول قضایی خواهد بود و موفقیت در آن مبنای ارتقا و تغییر خواهد بود چرا که این سند نقشه راه و مهمترین برنامه دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: شاخص‌هایی که در سند تحول قضایی لحاظ شده است حتی اگر برخی از آن‌ها مانند ورودی پرونده به صورت مستقیم دادگستری در آن دخالت نداشته باشد، اما جزو کار‌های تکلیفی است و نباید بر اساس سلایق شخصی با آن برخورد کرد و نادیده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در اجرای برنامه‌ها علی رغم همه محدودیت‌ها و مضایق و با قبول شرایط موجود پذیرفته ایم مجری باشیم؛ بنابراین ضمن پیگیری برای رفع کاستی‌ها نباید انجام هیچ برنامه‌ای معطل بماند.

وی در ادامه با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی و مهم ارزیابی کردن آن‌ها خواهان پیگیری جدی، بی وقفه و همواره آن‌ها شد و تاکید کرد ورودی و خروجی پرونده ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن و معوق، اتقان آراء که به نوعی همکاری محاکم تجدید نظر و بدوی است و همچنین موضوع صلح و سازش که اهمیت آن در آرامش جامعه و راحتی کار دستگاه قضایی بر کسی پوشیده نیست، مورد توجه ویژه و دقیق است.

کرمی اضافه کرد: از دیگر شاخص‌ها وضعیت زمان رسیدگی است که به هیچ بهانه‌ای نباید معطل بماند و افزایش این زمان آزار دهنده است.

وی در پایان بر اجرای سند تحول قضایی بر اساس شاخص‌های تعریف شده تاکید کرد و از همه مسئولین قضایی استان خواست این مهم را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.