حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۹
شناسه : 43137

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2 / 11 / 1384 بنا به پیشنهاد شماره 02 / 100 / 36196 مورخ 28 / 10 / 1384 وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه‌ اعطای تسهیلات خرید مسکن کوچک به کارگران و کارمندان کم درآمد […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2 / 11 / 1384 بنا به پیشنهاد شماره 02 / 100 / 36196 مورخ 28 / 10 / 1384 وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه‌ اعطای تسهیلات خرید مسکن کوچک به کارگران و کارمندان کم درآمد را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اعطای تسهیلات خرید مسکن کوچک به کارگران و کارمندان کم درآمد
مصوب 1384,11,02

ماده 1– به منظور تسهیل در تأمین مسکن کارگران و کارمندان کم‌درآمد شاغل و بازنشسته تحت پوشش صندوقهای تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری و لشگری و صندوقهای خاص، اعطای تسهیلات خرید توسط بانک مسکن در محدوده جغرافیایی شهرهای کشور، تا پایان برنامه چهارم توسعه، با رعایت این آیین‌نامه انجام می‌گیرد.

ماده 2– مسکن مشمول این آیین‌نامه، مسکن نوساز و دست اولی است که مساحت زیربنای مفید آن با تعاریف موضوع الگوی مصرف مسکن که از سوی وزارت مسکن و شهرسازی صورت می‌گیرد، منطبق باشد.

ماده 3– کارگران و کارمندان مشمول این آیین‌نامه باید حائز شرایط ذیل باشند:
الف- متأهل یا سرپرست خانوار بوده و تاکنون زمین یا مسکن دولتی دریافت نکرده باشند.
ب- حقوق و مزایای آنها از دو برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع قانون کار و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت بیشتر نباشد.
ج- نسبت به افتتاح حساب پس‌انداز ویژه با حداقل موجودی سه میلیون ریال نزد بانک مسکن اقدام کنند.

تبصره ـ ایثارگران واجد شرایط با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اولویت از تسهیلات این آیین‌نامه برخوردار می‌شوند.

ماده 4– تسهیلات پرداختی معادل پنجاه برابر حقوق و دستمزد متقاضی و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال برای هر واحد مسکونی در مرحله نخست بوده و در سالهای بعد متناسب با نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

ماده 5– دارندگان حسابهای صندوق پس‌انداز مسکن نزد بانک مسکن در شرایط مساوی و نیز متقاضیان خرید واحدهای مسکونی واقع در بافتهای فرسوده شهری و شهرهای جدید نسبت به سایر متقاضیان از اولویت برخوردار خواهند بود.

ماده 6– مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات پانزده سال و به روش تقسیط پلکانی خواهد بود.

ماده 7– یارانه سود تسهیلات پرداختی در شهرهای کوچک معادل شش درصد و در شهرهای متوسط معادل چهار درصد است.

ماده 8– سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبار لازم را جهت تأمین مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات در شهرهای کوچک و متوسط در بودجه‌های سالانه منظور کند.

ماده 9– در مرحله نخست اجرای این آیین‌نامه که تا پایان خرداد 1385 است، سی‌هزار واحد مسکونی و در سالهای بعد سالانه پنجاه هزار واحد مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات خرید موضوع این آیین‌نامه خواهند شد.

ماده 10– طبق تعریف سطوح سه‌گانه شهری در دستور‌العمل اجرایی این آیین‌نامه، هفتاد درصد از تسهیلات موضوع این آیین‌نامه به شهرهای کوچک و متوسط اختصاص می‌یابد.

ماده 11– به منظور کمک به تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه در سال 1384 مبلغ هزار میلیارد ریال از منابع سایر بانکها در اختیار بانک مسکن قرار گیرد.

ماده 12– به منظور کمک به تأمین منابع لازم برای تداوم اجرای این آیین‌نامه تا پایان برنامه چهارم توسعه تمهیدهای لازم از محل انتشار اوراق مشارکت و استفاده از حساب ذخیره ارزی اتخاذ خواهد شد.

ماده 13– دستورالعمل اجرایی این آیین‌نامه ظرف پانزده روز پس از ابلاغ، توسط وزارت مسکن و شهرسازی صادر خواهد شد.

ماده 14– بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است اقدامهای لازم را برای ایجاد زمینه اجرای این آیین‌نامه تا زمان ابلاغ دستور‌العمل یادشده معمول و مراتب را به سیستم بانکی ابلاغ کند.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.