حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
شناسه : 43109

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2 / 11 / 1384 بنا به پیشنهاد شماره 02 / 100 / 36196 مورخ 28 / 10 / 1384 وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستأجران کم درآمد را به شرح […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 2 / 11 / 1384 بنا به پیشنهاد شماره 02 / 100 / 36196 مورخ 28 / 10 / 1384 وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستأجران کم درآمد را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مستأجران کم درآمد
مصوب 1384,11,02

ماده 1– در سال 1384، معادل چهارصد میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک مسکن و طی سالهای 1385 تا 1388، همه ساله مبلغ هشتصد میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه کلیه بانکهای کشور در اختیار بانک مسکن قرار گیرد‌ تا توسط بانک مذکور و با رعایت این آیین‌نامه به مستأجران کم درآمد شهری پرداخت شود.

ماده 2– متقاضیان واجد شرایط عبارتند از ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشگری و نیز خانوارهای شاغل جوان و زنان شاغل سرپرست خانوار که مستمری و یا حقوق و مزایای دریافتی آنها از 5 / 1 برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع قانون کار بیشتر نباشد.

ماده 3– مبلغ قرض‌الحسنه متناسب با مساحت و نوع مسکن و حداکثر سی میلیون ریال است که با معرفی و تضمین سازمانها و نهادهای مذکور در ماده (2) جهت پرداخت ودیعه به متقاضیان اعطا ‌گردد. متقاضیان دریافت قرض‌الحسنه اجاره در شهرهای بزرگ باید در زمان معرفی و به تأیید نهاد معرف، از حداقل ده سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برخوردار باشند.

ماده 4– نرخ کارمزد تسهیلات موضوع این آیین‌نامه معادل چهار درصد و مدت بازپرداخت آن پنج سال و به روش تقسیط پلکانی خواهد بود.

ماده 5– بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است اقدامهای لازم را به منظور افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ سی میلیون ریال فراهم کند.

ماده 6– دستورالعمل‌ اجرایی‌ این ‌آیین‌نامه ‌ظرف ‌پانزده ‌روز ‌پس‌ از ‌ابلاغ، توسط وزارت مسکن و شهرسازی صادر خواهد شد.

ماده 7– بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است اقدامهای لازم را برای ایجاد زمینه اجرای این آیین‌نامه تا زمان ابلاغ دستورالعمل یادشده معمول و مراتب را به سیستم بانکی ابلاغ کند.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس ‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.