حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
شناسه : 43070

حسن خانجانی موقر در کارگروه پیشگیری و مبارزه با سرقت استان همدان، اظهار کرد: دو سالی می‌شود که چگونگی اقدام و برخورد با سارقان اموال با ارزش کمتر از ۲۰ میلیون تومان از سوی این دادستانی ابلاغ شده، اما تاکنون آن گونه که باید و شاید به آن توجه نشده است. وی افزود: در این […]

پ
پ

حسن خانجانی موقر در کارگروه پیشگیری و مبارزه با سرقت استان همدان، اظهار کرد: دو سالی می‌شود که چگونگی اقدام و برخورد با سارقان اموال با ارزش کمتر از ۲۰ میلیون تومان از سوی این دادستانی ابلاغ شده، اما تاکنون آن گونه که باید و شاید به آن توجه نشده است.

وی افزود: در این رابطه مأموران ذی ربط مکلف هستند بلافاصله پس از گزارش هر گونه سرقت از سوی اشخاص، بدون توجه به ارزش ریالی مال مسروقه، در اسرع وقت تحقیقات و اقدام لازم برای کشف مال مسروقه و نیز شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین را انجام دهند و متهم را با توجه به اصل غیرقابل گذشت بودن جرایم تا احراز شرایط قابل گذشت بودن از سوی مرجع قضایی، همراه پرونده به مراجع قضایی اعزام کنند.

دادستان همدان تصریح کرد: این بدان معنا است که در کلانتری یا پاسگاه‌ها به هیچ عنوان کسی حق ندارد حتی با رضایت شاکی، متهمی را تنها به صرف آن که مالباخته رضایت داده تا قبل از اظهار نظر قضایی آزاد کند، چرا که سارق نباید هیچ گاه احساس امنیت کند.

خانجانی موقر تأکید کرد: هیچ گونه ارفاقی برای سارقان در بند داده نمی‌شود، نه رأی باز و رأی کار و نه هیچ گونه مرخصی.

وی با اشاره به افزایش سرقت‌ها در همدان گفت: از آنجا که عمده سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، فراجا در افزایش طرح‌های پاکسازی و معرفی این افراد به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ برنامه ریزی مستمری داشته باشد.

دادستان همدان اظهار کرد: اتاق اصناف مکلف است به طور مستمر تمامی واحد‌های صنفی را از نظر نصب دوربین سالم و دائمی مورد پایش قرار دهد تا در صورت هر گونه مشکل، صاحبان این واحد‌ها در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنند.

خانجانی موقر با انتقاد از شرکت توزیع نیروی برق نیز گفت: طبق مصوبات جلسه پیشین قرار بر آن بود تا با بهره گیری از کابل خودنگهدار در شبکه برق نسبت به کاهش سرقت و ایمنی شبکه اقدام شود که تاکنون وعده داده شده از سوی این شرکت به طور کامل محقق نشده است.

دادستان همدان با اشاره به موضوع یکسان سازی دفاتر ضایعاتی‌ها با ورود شهرداری و اتاق اصناف، گفت: برای جلوگیری از مال خری باید در این دفاتر همه خریدها، فروش ها، قیمت‌ها و میزان کالای رد و بدل شده ثبت شود.

وی افزود: شهرداری نیز مؤظف است نسبت به نصب دوربین‌های پایش تصویری و پلاک خوان برنامه‌های خود را منطبق با مصوبات اعلامی هرچه سریعتر اجرایی کند.

خانجانی موقر بر استفاده از ظرفیت بسیج و دهیاری‌ها در گشت و بازرسی‌ها برای پیشگیری مؤثر تأکید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.