حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
شناسه : 42981

پیمان حاج محمود عطار  در مورد اقدام دستگاه قضا در انتقال زندان‌ها به حاشیه شهر‌ها گفت: از دیدگاه کارشناسان شهرسازی اکثریت امور خدماتی دایمی مانند پادگان‌ها، زندان‌ها و حتی مراکز دانشگاهی باید خارج از بافت شهر‌ها و محدوه جمعیتی کلان شهر‌ها باشد از این رو در اکثر کلان شهر‌ها سیاست انتقال زندان‌ها از سال‌های دور مدنظر […]

پ
پ

پیمان حاج محمود عطار  در مورد اقدام دستگاه قضا در انتقال زندان‌ها به حاشیه شهر‌ها گفت: از دیدگاه کارشناسان شهرسازی اکثریت امور خدماتی دایمی مانند پادگان‌ها، زندان‌ها و حتی مراکز دانشگاهی باید خارج از بافت شهر‌ها و محدوه جمعیتی کلان شهر‌ها باشد از این رو در اکثر کلان شهر‌ها سیاست انتقال زندان‌ها از سال‌های دور مدنظر متولیان شهری قرار گرفته است.

این وکیل دادگستری گفت: با بررسی سیاست انتقال زندان‌ها در سده گذشته زندانی به نام قزل قلعه در محدوده شهر تهران قرار داشت که باگسترش شهر تهران و قرار گرفتن این زندان در بافت شهری نوین مسئولین وقت تصمیم به انحلال زندان و انتقال زندانیان به زندان‌های دیگر گرفتند، اما اکنون مشاهده می‌کنیم که این منطقه به بافت مسکونی و تجاری تبدیل شده و معضل ترافیک نیز چند برابر شده است.

وی همچنین افزود: در دو دهه گذشته توسط مسئولین سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی با هماهنگی شهرداری تهران زندان دیگری به نام زندان قصر در منطقه مرکزی تهران به جهت افزایش جمعیت شهرنشینی و فعالیت شهری این زندان منحل شد که امروزه شاهد تبدیل آن به موزه و پارک زیبایی در آن منطقه هستیم این انحلال و انتقال هم به کاهش ترافیک وهم افزایش سرانه فضای سبز منطقه که تا کنون از آن محروم بودند منجر شد.

این وکیل دادگستری در مورد معضلات وجود زندان‌ها دربافت شهری گفت: در کلان شهر‌های کشور از جمله تهران فضای سبز آنگونه که باید و برابر استاندار‌های شهرسازی مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است از این رو برای کاهش حجم بار ترافیکی و جمعیتی تبدیل زندان‌ها به فضای سبز که مورد استفاده تمامی شهروندان جامعه باشد کار صحیحی است.

حاج محمود عطار در مورد انحلال زندان رجایی شهر و انتقال زندانیان و محکومان آن به زندان دیگری گفت: با توجه به بافت جمعیتی منطقه رجایی شهر و قرار گرفتن این زندان در منطقه‌ای که شرایط مسکونی بیشتری دارد این موضوع مورد توجه کارگزاران قضایی کشور قرار گرفته است.

وی در مورد انتقال زندان‌ها به حاشیه شهر‌ها گفت: این روش بسیار خوبی است و شرط اساسی این است که زندانیان این زندان‌ها به مکانی استاندارد و مطمئن از لحاظ شرایط منتقل شوند.

این وکیل دادگستری در مورد یکی دیگر از فواید انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها گفت: تردد خانواده زندانیان به این زندان‌ها جهت ملاقات با محبوسین اعم از افرادی که تحمل کیفر حبس می‌کنند و یا موقت در زندان هستند و خانواده‌ها و وکلای آن‌ها در بافت درون شهری موجب تراکم و ترافیک مناطق درون شهری خواهد بود، اگر زندان‌ها به مناطق برون شهری منتقل شوند و شرایط رفت و آمد خانواده‌ها و خود زندانیان که برای مرخصی و یا درمان مراجعه می‌کنند فراهم باشد و شهرداری‌ها و سازمان زندان‌ها تمهیدات ایاب و ذهاب ان‌ها را تامین و فراهم کنند این اقدام بسیار پسندیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.