حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
شناسه : 42976

 نشست استقرار سامانه بانک اطلاعات مدیران قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام و جمعی از مدیران و روسای ادارات کل تابعه این معاونت در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید […]

پ
پ

 نشست استقرار سامانه بانک اطلاعات مدیران قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام و جمعی از مدیران و روسای ادارات کل تابعه این معاونت در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر تدوین و استقرار نظام انتصاب مدیران قوه قضاییه در اجرای برنامه‌های منطبق بر سند تحول قضایی و اهمیت دو چندان آن عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام هر سازمانی استقرار نظام شایستگی است که موجبات کارآمدی و سرعت انتقال تصمیمات و پیگیری آن را مهیا می‌سازد.

وی با بیان اینکه دایره شمول ناکارآمدی یک سازمان متوجه ساختمان، تجهیزات و قوانین و مقررات نیست، بلکه مستقیما متوجه نیروی انسانی هر سازمان است، اظهار کرد: عدم انتصابات بر اساس شایستگی، سازمان را به سمت انحطاط و فروپاشی می‌کشاند به جهت اینکه احراز پست بر اساس رابطه و صرف نظر از توانمندی‌های صورت پذیرفته و مصالح سازمانی نبوده است و در ادامه موجبات سرخوردگی و تلف شدن نیروی انسانی شایسته را فراهم می‌کند تا مانع توسعه و پیشرفت کشور شود.

الفت گفت: به منظور حفظ سرمایه‌های انسانی و شناسایی افراد واجد شرایط، قانون نظام شایستگی بایستی مستقر شود، شرایط مطابق دستورالعمل‌ها احراز و پست‌ها بر اساس آن تخصیص تا ناکارآمدی با ضریب فوق العاده کاهش یافته و از زیر تیغ انتصابات منفی گذر کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه همچنین با اشاره به اهمیت شیوه نامه ارزیابی و انتخاب شاخص‌های مطلوب برای جمع آوری اطلاعات و صحت سنجی آن هشدار داد: اطلاعات بایستی قابل بهره برداری، آنالیز و تجزیه و تحلیل باشد تا بر اساس ضوابط و بر مبنای دستورالعمل باشد و اگر نه تصمیمات سلیقه‌ای سازمان را متوجه بی اعتمادی کارکنان می‌کنند.

در ادامه به منظورتسریع در پیشبرد فرایند استقرار سامانه بانک اطلاعات مدیران قوه قضاییه جمعی از مدعوین این نشست به بحث و تبادل نظر درخصوص گزارش ارائه شده از سوی دفتر برنامه ریزی و کادرسازی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.