حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
شناسه : 42948

هیأت وزیران در جلسه مورخ 28 / 12 / 1384 بنا به پیشنهاد شماره 227818 / 100 مورخ 28 / 12 / 1384 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد جزء (2) بند «هـ» تبصره (7) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی جزء یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود: آیین‌نامه […]

پ
پ

هیأت وزیران در جلسه مورخ 28 / 12 / 1384 بنا به پیشنهاد شماره 227818 / 100 مورخ 28 / 12 / 1384 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد جزء (2) بند «هـ» تبصره (7) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی جزء یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی جزء (2) بند «هـ» تبصره (7) قانون بودجه سال 1385 کل کشور
مصوب 1384,12,28

ماده 1 ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح زیر به کار می‌روند:
الف – ستاد: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز
ب ـ قاچاق: قاچاق کالا و ارز
پ ـ سازمان کاشف: سازمانی که به موجب قوانین و مقررات جاری کشور وظیفه مبارزه با قاچاق را به عهده دارد.
ت – سازمان شاکی: سازمانی که به موجب قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز ـ مصوب 1374 ـ موظف به وصول جریمه و اعلام شکایت و طرح دعوی علیه مرتکبان قاچاق می‌باشد.
ث – فعالیتهای تبلیغاتی و ترویجی: فعالیتهایی که به منظور بیان قبح قاچاق با هدف جلوگیری از اقدام به آن و یا عدم مصرف کالاهای قاچاق صورت می‌گیرد.
ج – آموزشهای بین دستگاهی: آموزش‌هایی که به کارکنان یک دستگاه به منظور آشنایی با قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی سایر دستگاه‌ها داده می‌شود.

ماده 2 ـ معادل صددرصد (100%) وجوه واریزی بابت درآمدهای ملی ردیف درآمدی شماره 210204 از قسمت سوم قانون بودجه سال 1385 کل کشور ذیل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی (کد 269510) بابت فروش کالاهای قاچاق تا سقف هشتاد و پنج میلیارد (000 / 000 / 000 / 85) ریال از محل اعتبار ردیف متفرقه شماره 503116 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1385 کل کشور (اعتبار درآمد – هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی) بر اساس این آیین‌نامه در جهت مبارزه با قاچاق اختصاص می‌یابد. سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به منظور واریز به موقع درآمدهای مزبور به ردیف درآمد عمومی هماهنگی لازم را با ستاد به عمل آورده و گزارش عملکرد واریزی خود را ماهانه به ستاد اعلام می نماید.

ماده 3 – معادل هشتاد درصد (80%) از اعتبارات موضوع این آیین‌نامه تا سقف شصت و هشت میلیارد (000 / 000 / 000 / 68) ریال به منظور خرید تجهیزات و تأمین امکانات سرمایه‌ای دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مبارزه با قاچاق با اولویت سازمانهای کاشف و شاکی اختصاص می‌یابد.

تبصره ـ کشفیات مربوط به قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی و کالاهای اساسی و میراث فرهنگی در اختیار دستگاه‌های قانونی مسؤول قرار خواهد گرفت.

ماده 4 ـ معادل ده درصد (10%) از اعتبارات موضوع این آیین‌نامه تا سقف هشت میلیارد و پانصد میلیون (000 / 000 / 500 / 8) ریال برای فعالیتهای تبلیغی و ترویجی در امر مبارزه با قاچاق (به طور عمده از طریق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونتهای مطبوعاتی و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اختصاص می‌یابد. انجام سیاستگذاری در خصوص فعالیتهای تبلیغی و ترویجی توسط ستاد صورت خواهد گرفت و راهکارهای اجرایی برای این امر توسط کارگروهی متشکل از نماینده ستاد (مسؤول کارگروه) و نمایندگان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص خواهد شد.

ماده 5 ـ معادل ده درصد (10%) از اعتبارات موضوع این آیین‌نامه تا سقف هشت میلیارد و پانصد میلیون (000 / 000 / 500 / 8) ریال به امر آموزش و تحقیق در امر مبارزه با قاچاق اختصاص خواهد یافت تا در قالب بندهای زیر هزینه گردد:
الف ـ آموزش: آموزش‌های موضوع این آیین‌نامه در جهت ارتقای اطلاعات عمومی و دانش تخصصی عوامل اجرایی دخیل در امر مبارزه با قاچاق بوده و شامل دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و کارگاه‌های آموزشی با اولویت آموزشهای بین دستگاهی می‌باشد.
ب ـ تحقیقات: انجام تحقیقات از محل اعتبارات این آیین‌نامه در قالب بندهای زیر خواهد بود.
1 ـ شناسایی روشها و مبادی قاچاق
2 ـ بررسی و مطالعه راهکارهای مبارزه فیزیکی با قاچاق
3 ـ بررسی و مطالعه در امر اصلاح قوانین و مقررات و سیاستهای اجرایی به منظور پیشگیری از قاچاق

تبصره ـ تعیین اولویتهای تحقیقاتی، روشهای اجرایی انجام تحقیق و نحوه پرداخت حق‌التحقیق به عهده کارگروهی خواهد بود که اعضای آن توسط ستاد تعیین می‌شود.

ماده 6 – اعتبارات موضوع این آیین‌نامه، بر اساس تصویب ستاد توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد تا بر اساس موافقتنامه‌ای که بین دستگاه اجرایی و سازمان مزبور مبادله می‌شود به مصرف برسد.

ماده 7ـ پرداختهای موضوع این آیین‌نامه نباید به‌گونه‌ای باشد که برای سنوات بعد ایجاد تعهد نماید.

ماده 8 – به منظور فراهم سازی امکان اجرای صحیح مفاد این آیین‌نامه، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد موظفند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه برنامه‌های سالانه خود را به همراه توجیهات اهداف کمی و شرح فعالیتها و عملیات اجرایی تنظیم و به ستاد ارایه نمایند.

ماده 9 – دستگاه‌های اجرایی دریافت کننده اعتبار موظفند گزارش عملکرد اعتبار دریافتی را هر شش ماه یک بار به ستاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه دهند.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.