حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
شناسه : 42914

هیأت وزیران در جلسه مورخ 28 / 12 / 1384 بنا به پیشنهاد وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند «ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه […]

پ
پ

هیأت وزیران در جلسه مورخ 28 / 12 / 1384 بنا به پیشنهاد وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند «ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:‌

آیین‌نامه اجرایی بند «ز» تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور»
مصوب 1384,12,28

ماده 1ـ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) که در این آیین‌نامه وزارت نامیده می‌شود، مکلف است نسبت به تهیه و تنظیم طرح بلندمدت نحوه استفاده بهینه از فضای فرکانس کشور و در جهت جلوگیری از انحصار در بخشهای دولتی و غیردولتی با استفاده از فناوری روز و با بهره‌گیری از خدمات مشاوران داخلی و خارجی حداکثر تا پایان سال 1385 اقدام نماید.

ماده 2ـ وزارت (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) مکلف است به منظور تسریع در اجرای بند «ب»‌ ماده (5) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به صدور مجوز فعالیت به بخش غیردولتی عامل و وصول و واریز مبلغ حق امتیاز فعالیت به خزانه اقدام نماید.

ماده 3ـ حق امتیاز، مبلغی است که توسط وزارت با توجه به صدور مجوز فعالیتهای موضوع بند «ب» ماده (5) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت می‌گردد.

ماده 4ـ روش و شرایط صدور مجوز، مدت اعتبار و شرایط تمدید آن توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین می‌شود. مبالغ حق امتیاز برای مواردی که با محدودیت تعداد مجوز صادرشده (به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) مواجه می‌باشد، از طریق مزایده تعیین می‌شود.

ماده 5ـ صد درصد درآمدهای حاصل از اجرای این فعالیت، به درآمد عمومی کشور (خزانه‌داری کل) ردیف 130401 (قسمت سوم «الف» قانون بودجه سال 1385 کل کشور) واریز و متناسب با میزان واریزی از ردیف 503806 (قسمت چهارم “پ” قانون بودجه سال 1385 کل کشور) به منظور استفاده در فعالیتهای موضوع ماده (6) این تصویبنامه در نظر گرفته می‌شود.

ماده 6ـ موارد مصرف اعتبار ردیف 503806 به شرح زیر تعیین می‌شود و وزارت موظف است نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اقدام نماید:

الف ـ کمک به جابه‌جایی باندهای فرکانسی دستگاه‌های اجرایی به منظور ایجاد امکان واگذاری باند فرکانسی به اپراتورهای جدید.

ب ـ ایجاد، بازسازی و بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز ارتباطات و فناوری اطلاعات.

پ ـ بهبود مدیریت طیف فرکانس امواج رادیویی و تجهیز مراکز کنترل فرکانس و سالم‌ سازی فضای فرکانسی.

ت ـ ارایه خدمات پایه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و مناطقی که به تشخیص کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دارای توجیه اقتصادی نیست، از طریق شرکتهای مخابرات استانی و سایر شرکتهای وابسته به وزارت و شرکتهای تعاونی و خصوصی.

ث ـ اجرای طرحهای تحقیقاتی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات.

ج ـ اجرای طرحهای توسعه، اشتغال ‌آفرین و صادرات خدمات فنی و مهندسی و نرم‌افزار در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط بخشهای تعاونی و خصوصی به ‌صورت وجوه اداره شده مطابق آیین‌نامه اجرایی بند “ح” تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس ‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.