حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
شناسه : 42831

سید مهدی قویدل اظهار کرد: مجوز زیست محیطی به منظور رفع موانع و مشکلات محور راور_دیهوک از سوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صادر شده است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: در بازدید و بازرسی های دوره ای که باحضور مدیران استانی از […]

پ
پ

سید مهدی قویدل اظهار کرد: مجوز زیست محیطی به منظور رفع موانع و مشکلات محور راور_دیهوک از سوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صادر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: در بازدید و بازرسی های دوره ای که باحضور مدیران استانی از حوزه های قضایی انجام شد، مشکلات و کمبودهایی در حوزه راه و ترابری مطرح گردیده شد که عدم وجود زیرساخت مناسب، امکانات و استراحتگاه در جاده کرمان_ دیهوک_ مشهد مقدس ازجمله این مشکلات بود.

وی با اشاره به اینکه، در راستای این موضوع با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز مکاتبه انجام شده است، گفت: با عنایت به حسن توجه دکتر جهانگیر، موضوع بصورت ملی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و خواسته شده که اقدامات قانونی جهت صدور مجوز برای ساخت استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های رفاهی بین راهی جهت کاهش تصادفات و حوادث جاده ای، پیشگیری از حوادث احتمالی و جلوگیری از سوء استفاده مجرمین، عوامل ذی ربط نسبت به رفع نواقص ذکر شده اقدامات قانونی را بعمل آورده و همین رفع نواقص موجود معمول شود، کما اینکه این جاده از جمله پروژه‌های ملی است که در جدول شماره یک پیوست قانون بودجه (مخصوص پروژه‌های ملی) تعریف شده است و هرساله بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه به آن اختصاص داده می‌شود.

قویدل با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تزانزیتی جاده کرمان_راور_ دیهوک، عنوان کرد: این جاده محل تردد مسافران و زائران استان‌های شرق و جنوب شرقی کشور به سمت مشهد مقدس و ترانزیت کالا از سمت جنوب به شمال شرقی کشور و کشور‌های آسیای میانه است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، ادامه داد: باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع امنیت و رفاه شهروندان، زائران حرم امام رضا (ع) و ترانزیت توجه به این معضلات و تسریع در حل آن حائز اهمیت است.

قویدل به تردد زیاد خودرو‌های سبک و سنگین در این محور اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر کرمان_ راور_دیهوک از پهنه کویر می‌گذرد که علیرغم شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و خرابی آسفالت جاده تا کیلومتر‌ها آبادی و تاسیسات رفاهی جهت رفع خستگی رانندگان و ارتقای امنیت جاده وجود ندارد لذا اقتضا دارد مسئولین استان‌های کرمان و خراسان جنوبی ایجاد زیرساخت‌های لازم در این محور مهم ترانزیتی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذارانی برای ایجاد زیرساخت مناسب در طول مسیر اعلام آمادگی کرده اند، گفت: متاسفانه مجوز‌های لازم جهت تاسیس این واحد‌ها از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان، از رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور جهت پیگیری در سطح شهرستان و همچنین اداره حقوقی قضایی معاونت اجتماعی جهت پیگیری استانی تقدیر و تشکر کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.