حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
شناسه : 42776

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده از حوزه قضایی شوقان بازدید کرد  و در این بازدید بررسی میدانی مسائل و مشکلات مبتلابه و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات قانونی مراجعین را از جمله مهمترین اهداف این سفر اعلام کرد. وی پس از دیدار با اصغرزاده، رئیس حوزه قضایی شوقان و گفتگو با قضات و کارکنان و […]

پ
پ

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده از حوزه قضایی شوقان بازدید کرد  و در این بازدید بررسی میدانی مسائل و مشکلات مبتلابه و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات قانونی مراجعین را از جمله مهمترین اهداف این سفر اعلام کرد.

وی پس از دیدار با اصغرزاده، رئیس حوزه قضایی شوقان و گفتگو با قضات و کارکنان و بعلاوه تنی چند از مراجعین، بطور کلی عملکرد این مجموعه را مثبت ارزیابی و اظهار کرد:برخی از مردم در ایام ملاقات‌های هفتگی و طی دیدار‌های عمومی، مسائل و مشکلاتی را مطرح می‌کنند که جهت حصول نتیجه مطلوب تمامی این موارد مستلزم انجام پیگیری‌های لازم و مستمر است و سفر به حوزه‌های قضایی نیز در همین راستا صورت می‌پذیرد؛ لذا بررسی میدانی این موارد و پیگیری مطالبات و درخواست‌های طرح شده در اولویت و دستور کار ما قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تأکید مضاعف بر ضرورت احقاق حقوق اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان خاطرنشان کرد:ورود دستگاه قضایی به منظورِ پیگیری و رسیدگی به مشکلات مطروحه، حکایت از عزم راسخ و اراده قوی قوه قضاییه در موارد مختلف به وِیژه در موضوعاتی دارد که به نحوی از انحاء با حقوق عامه مرتبط است.

رئیس کل دادگستری استان گفت:تجربه قضایی ما نشان می‌دهد پیگیری جدی و رفع مشکلات مطرح شده تا حصول نتیجه لازم، باعث جلب اعتماد عمومی بعنوان یک عامل و مشوق انگیزشی و نیرو محرکه قوی و سرمایه عظیم اجتماعی می‌شود.

وی اظهار کرد:طبعاً سفر به حوزه‌های قضایی با درنظر داشتن چنین هدفی از یک طرف تداعی گر اهمیتی است که دستگاه قضایی در جهت رفع مشکلات مطروحه همواره در کانون توجه دارد و از طرف دیگر به مدیران قضایی در سطوح و سلسله مراتب مختلف کمک می‌کند تا با تلاش مضاعف همه توان و ظرفیت‌های موجود را به کار بگیرند تا حداقل گوشه‌ای از مشکلات مردم مرتفع گردد.

براتی زاده تصریح کرد:قطعاً با وجود مجاهدت‌های همکاران عزیز، نقایص و کاستی‌هایی هم در ابعاد مختلف وجود دارد که لازم است در جهت مرتفع نمودن آن‌ها اقدامات اساسی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها در حوزه قضایی شوقان را بررسی و پس از ملاحظه تعدادی از پرونده‌های زندانی دار در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم، دستور‌های ویژه‌ای صادر کرد.

دیدار با مراجعین و استماع مطالبات آنان از دیگر محور‌های سفر رئیس کل دادگستری استان به شوقان بود. این در حالی است که به گفته حجت الإسلام والملسمین براتی زاده اغلب مراجعین از نحوه رسیدگی ها، حفظ کرامت مراجعین و تکریم ارباب رجوع بطور نسبی رضایت داشتند و بعضا مشکلاتی را نیز مطرح کردند که حسب مورد دستور‌های مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برخی انتقادات و نارضایتی‌ها در خصوص نحوه رسیدگی‌های قضایی گفت:طبعا از هر چند نفری که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند ممکن است عده‌ای باشند که از نحوه رسیدگی‌های قضایی و احکامی که درمورد آنان صادر شده اظهار نارضایتی کنند که البته در این خصوص قانونگذار مسیر‌های لازم را جهت پیگیری این موارد پیش بینی کرده است.

وی به برنامه ملاقات عمومی حوزه ریاست و مسؤولان قضایی استان طی روز‌های دوشنبه هر هفته نیز اشاره و بیان کرد:متقاضیان می‌توانند روز‌های دوشنبه هر هفته با مراجعه حضوری و اخذ نوبت طی همان روز، با رئیس کل دادگستری و مسؤولان قضایی استان دیدار و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، در ادامه ضمن ابراز نگرانی از افزایش کمی و کیفی موارد ارتکاب سرقت در کشور، استان و حوزه قضایی شوقان از آسیب شناسی و بررسی دقیق‌تر زمینه‌های تسهیل کننده وقوع سرقت خبر داد.

وی با اشاره به برخی طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه اجرایی در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اظهار کرد:متأسفانه طی چند سال اخیر به دلایل مختلف شاهد افزایش میزان و موارد سرقت بوده ایم و پرونده‌های متعددی نیز در این راستا تشکیل شده است.

حجت الاسلام براتی زاده خاطرنشان کرد:به نظر می‌رسد یکی از موارد اظهار ناراحتی و نارضایتی مردم در استان و حوزه قضایی شوقان از این مسأله ناشی می‌شود و باید همه دستگاه‌های مسؤول و متولی کار پای کار بیایند و با ریشه یابی مبانی شکل گیری این نوع جرائم جهت کاهش مصادیق سرقت اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه لازم صورت پذیرد.

بازدید از برخی پاسگاه‌ها و مراجع انتظامی شوقان و بررسی مسائل و مشکلات مبتلابه از دیگر محور‌های سفر رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به حوزه قضایی شوقان به شمار می‌رفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.