حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
شناسه : 42678

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسداله جعفری در مراسم زیارت عاشورا در محل دادگستری استان برگزار شد، حادثه عاشورا را یک جریان عظیم سیاسی، فکری، اخلاقی و حماسی عمیق و تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا را نباید در حد یک اتفاق حزن‌انگیز محدود دانست بلکه این واقعه در باطن، یک جریان سیاسی، فکری، اخلاقی و حماسی […]

پ
پ

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسداله جعفری در مراسم زیارت عاشورا در محل دادگستری استان برگزار شد، حادثه عاشورا را یک جریان عظیم سیاسی، فکری، اخلاقی و حماسی عمیق و تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا را نباید در حد یک اتفاق حزن‌انگیز محدود دانست بلکه این واقعه در باطن، یک جریان سیاسی، فکری، اخلاقی و حماسی عمیق و تاثیرگذار است که سرمنشأ بیداری اسلامی، محرک نهضت‌های آزادی‌بخش جهان و الگوی تمام‌عیار تأمین‌کننده عزت، عظمت و آزادی، قرار گرفته است.

وی افزود: شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان یعنی حادثه عاشورا دارای دو وجه است: وجه اول، ماتم، رثاء، عزاداری‌های باشکوه، اطعام‌های گسترده مردمی و … و وجه دوم بیداری، بینش، آگاهی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و دمیدن روح آزادی‌خواهی و حماسه در قلب‌ها و فضیلت‌ها و ارزش‌هایی است که در طول تاریخ موجب نجات بشریت شده و خواهد شد و مختص مسلمانان و شیعیان‌هم نبوده است.

رییس کل دادگستری اصفهان بر لزوم اهمیت دادن به هر دو وجه حادثه عاشورا تاکید و تصریح کرد: مراسمات، عزاداری‌ها و آداب و رسوم مربوط به شهادت حضرت امام حسین (ع) در طول تاریخ زنده نگاه‌داشته شده و هر سال باید پرشورتر برگزار شود چرا که دشمنان اسلام و انقلاب از بیم نفوذ فرهنگ عاشورا یعنی بینش، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی، همواره در تلاش بوده و هستند که با تخریب چهره این فرهنگ، به شکل‌های مختلف از تاثیرگذاری آن بکاهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جعفری اضافه کرد: علی‌رغم همه تلاش‌ها و آتش‌افروزی ها، توطئه‌ها و فتنه‌هایی که دشمنان، علیه اسلام و انقلاب به‌پا کردند استقبال پرشور ملت در مراسمات محرم و اربعین امسال، پاسخ دندان‌شکنی به اقدامات مذبوحانه آن‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه باید در کنار عزاداری، درس‌های عاشورا را نیز فراگیرند؛ درس‌هایی چون: وفا، دلدادگی، آزادگی، ولایت‌مداری، شجاعت و درسی مهم به‌نام بصیرت عاشورایی.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: بصیرت عاشورایی بدان معنا‌ست که در مقابل هر گونه ظلم و ناعدالتی و اعمالی که ارزش‌های اسلامی و الهی را لکه‌دار می‌کند ساکت نباشیم و وظیفه انسانی و اسلامی خود را در هر شرایط و جایگاهی که هستیم علیه جهان‌خواران و حاکمان جور به ویژه استکبار جهانی انجام دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.