حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
شناسه : 42600

اتخاذ تصمیماتی در خصوص چگونگی پرداخت جوایز و مشوق های صادراتیمصوب 1385,04,14 وزیران عضو شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی در جلسه مورخ 14/4/1385 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 27838/ت32982هـ مورخ 11/5/1384 تصویب نمودند: 1ـ مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد (000ر000ر000ر500ر1) ریال […]

پ
پ

اتخاذ تصمیماتی در خصوص چگونگی پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی
مصوب 1385,04,14

وزیران عضو شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی در جلسه مورخ 14/4/1385 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 27838/ت32982هـ مورخ 11/5/1384 تصویب نمودند:

1ـ مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد (000ر000ر000ر500ر1) ریال از بودجه سال 1385 کل کشور (از محل ردیف 147100) به پرداخت جوایز و مشوق های صادرات غیرنفتی در سال 1384 و تعهدات سال های قبل جهت بسترسازی به منظور تحقق استراتژی جهش صادراتی قانون برنامه چهارم توسعه، پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی متناسب با سهم صادرات کالاها و خدمات در سبد صادرات غیرنفتی کشور، ارزش افزوده، مزیت رقابتی، رعایت استانداردهای کیفیت، رعایت استانداردهای زیست محیطی، توسعه تجارت الکترونیک، پرداخت یارانه های غیرمستقیم به منظور کاهش هزینه های صادراتی و هزینه های ناشی از سود تسهیلات بانکی و هزینه های بیمه، تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات صادراتی، آموزش، کمک به توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، توسعه زیرساخت های صادراتی کشور، گسترش خدمات اطلاع رسانی، تهیه، تولید و توزیع انواع نرم افزارهای تجاری، اجرای پروژه های تحقیق و توسعه در سطوح ملی و منطقه ای در راستای خلق مزیت های رقابتی جدید در عرصه صادرات، اعمال مشوق های ویژه به منظور توسعه صادرات، پرداخت بخشی از هزینه های مشارکت واحدهای تولیدی و صادراتی در نمایشگاه های خارج از کشور، پرداخت بخشی از هزینه های هیأت های تجاری و بازاریابی اعزامی به بازارهای هدف، کمک به ایجاد شرکت های بزرگ و توانمند صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز تجاری تشکل های صادراتی بخش های خصوصی و تعاونی در خارج از کشور، کمک به اجرای برنامه های کارگروه های توسعه صادرات استان ها و فعال کردن توانمندی های منطقه ای در فرآیند توسعه صادرات، کمک به صندوق های غیردولتی توسعه صادرات و تشکل های صادراتی و سایر طرح ها و برنامه های مربوط به توسعه صادرات غیرنفتی کشور اختصاص می یابد.

تبصره 1ـ مشوق ها و حمایت های پیش بینی شده در بندهای (7)، (8)، (9)، (10)، (15) و (17) این تصویبنامه شامل طرح ها، پروژه ها و هزینه های صورت گرفته در سال 1385 نیز می باشد.

تبصره 2ـ ملاک پرداخت تعهدات معوق سال های قبل (به غیر از سال 1384) دستورالعمل اجرایی همان سال در چهارچوب مصوبات شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و یا هیأت وزیران می باشد.

2ـ براساس بند «ب» ماده (33) قانون برنامه چهارم توسعه و به منظور هدفمندسازی و ساماندهی یارانه ها و جوایز صادراتی در قالب حمایت های مستقیم و غیرمستقیم، اجرای سیاست های حمایتی و تشویقی مصوب شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی موضوع بند (3) تصویبنامه شماره 971/ت32549ک مورخ

14/1/1384 از محل اعتبارات پیش بینی شده در بند (1) اولویت خواهند داشت.

3ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبارات پیش بینی شده در اجرای برنامه های مندرج در بند (1) این تصویبنامه را در بودجه سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان تعهدات قطعی دولت به صادر کنندگان پیش بینی و موافقتنامه لازم را با لحاظ نمودن اولویت های مندرج در بند (2) با سازمان مذکور منعقد کند.

4ـ به منظور تشویق صادرات غیرنفتی، جوایز صادراتی متناسب با میزان ارزش افزوده و مزیت رقابتی کالاهای صادراتی و براساس مقررات زیر پرداخت می شود:

الف ـ کارگروهی به مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و عضویت وزارتخانه تولیدی ذی ربط (حسب مورد)، گمرک ایران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق تعاون مرکزی و وزارت امور خارجه حسب مورد ارزش افزوده و مزیت رقابتی کالاهای صادراتی را تعیین خواهد نمود.

ب ـ جوایز صادر کنندگان متناسب با ارزش افزوده و مزیت رقابتی بر مبنای جدول ذیل پرداخت می شود:


ردیف درصد ارزش افزوده درصد جایزه صادراتی ارزش افزوده مزیت رقابتی درصد جایزه صادراتی مزیت رقابتی کل جایزه

1 10<ارزش افزوده<5 5/0 ضعیف 0 5/0

2 30<ارزش افزوده<10 75/0 متوسط 25/0 1

3 50<ارزش افزوده<30 5/1 خوب 5/0 2

4 50% و به بالا 2 عالی 1 3


تبصره 1ـ هدف از عامل مزیت رقابتی، کمک به کالاهایی است که صادرات آنها با صعوبت و دشواری همراه می باشد.

تبصره 2ـ صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک براساس جزء «ث» بند (3) تصویب نامه شماره 971/ت32549ک مورخ 14/1/1384، دو درصد (2%) جایزه اضافی نسبت به میزان جایزه تعیین شده در جدول ارزش افزوده و مزیت رقابتی مصوب کارگروه یاد شده دریافت خواهند نمود.

ج ـ مبنای پرداخت جوایز صادراتی، آخرین قیمت های پایه صادراتی تعیین شده از سوی کارگروه قیمت گذاری کالاهای صادراتی خواهد بود.

تبصره ـ درصورتی که قیمت اظهار شده در اظهارنامه صادراتی کمتر از قیمت پایه صادراتی باشد، مبنای پرداخت جوایز صادراتی قیمت درج شده در اظهارنامه صادراتی خواهد بود.

د ـ جوایز و مشوق های صادراتی موضوع این تصویبنامه صرفاً شامل شرکت های صددرصد خصوصی و یا صددرصد تعاونی می شود. در موارد ابهام، مرجع تشخیص سازمان توسعه تجارت ایران (در صورت لزوم با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی) خواهد بود.

– به منظور تشویق و توسعه شرکت های بزرگ و توانمند صادراتی به شرکت هایی (اشخاص حقوقی) که صادرات کالاهای غیرنفتی آنان در سال 1384 بیش از پنج میلیون

(000ر000ر5) دلار باشد، نسبت به مازاد پنج میلیون (000ر000ر5) دلار صادرات، یک درصد (1%) علاوه بر مبالغ تعیین شده در جدول مذکور جایزه تعلق خواهد گرفت. اشخاص حقیقی دارای صادرات بیش از پنج میلیون (000ر000ر5) دلار، نسبت به مازاد پنج میلیون (000ر000ر5) دلار صادرات از یک درصد (1%) جایزه اضافی در سقف حداکثر یکصد میلیون (000ر000ر100) ریال برخوردار خواهند شد.

ـ در راستای ایجاد تنوع در صادرات و تشویق صادرات کالاهای جدید، کالاهایی که حسب تأیید گمرک ایران برای اولین بار از کشور صادر شده باشند، شامل جایزه صادراتی معادل یک درصد (1%) ارزش صادرات علاوه بر جوایز عام می شوند.

ـ صددرصد (100%) هزینه های غرفه و غرفه آرایی در نمایشگاه های خارج از کشور صادرکنندگانی که صادرات آنها در سال 1384 نسبت به سال 1383 بیش از پنجاه درصد (50%) رشد داشته باشد، حداکثر برای حضور در دو نمایشگاه خارجی و در سقف یکصد میلیون (000ر000ر100) ریال برای هر شرکت پرداخت

می شود. همچنین کالاهایی که طی سال های 1383ـ1381 برای اولین بار به کشوری صادر شده اند، از جایزه بازارهای جدید معادل یک درصد (1%) ارزش صادرات برخوردار خواهند شد.

ـ به منظور گسترش بازارهای جهانی محصولات و خدمات صادراتی جمهوری اسلامی ایران، به طرح هایی که در چارچوب اهداف بازاریابی از سوی تشکل های صادراتی به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه می شود (نظیر طرح های مربوط به بازاریابی الکترونیکی، تولید نرم افزارهای تبلیغاتی، تبلیغات عام برای کالاها و خدمات ایرانی در رسانه های بین المللی و غیره) و همچنین پنجاه درصد (50%) از هزینه های بازاریابی صندوق های غیردولتی توسعه صادرات در قالب تسهیلات و کمک های اجرای بند «هـ» ماده (113) قانون برنامه سوم توسعه (مطابق با ماده (7) آیین نامه تأسیس صندوق های غیردولتی توسعه صادرات و نحوه حمایت از آنها موضوع تصویبنامه شماره 4521/ت24152هـ مورخ 9/2/1380 پس از بررسی و تأیید سازمان مذکور در سقف دو درصد (2%) از منابع موضوع بند (1) این تصویبنامه کمک خواهد شد.

تبصره 1ـ کلیه طرح ها و پروژه های موضوع این بند باید از طریق تشکل ها و یا صندوق های غیردولتی توسعه صادرات، برای کل اعضا و به صورت عام پیش بینی شود و پروژه های انفرادی اعضای تشکل ها و صندوق ها از شمول این بند مستثنی می باشند.

تبصره 2ـ کمک های پیش بینی شده جهت پوشش پنجاه درصد (50%) هزینه های بازاریابی صندوق های غیردولتی توسعه صادرات، صرفاً شامل صندوق هایی که حداکثر تا تاریخ 29/12/1383 (پایان اجرای برنامه سوم توسعه) ثبت و تأسیس شده باشند، می شود.

تبصره 3 – وزارت امور خارجه نسبت به تشویق و تأمین هزینه های مرتبط سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران که تمهیدهای سیاسی و بازاریابی لازم را در امر صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به عمل می آورند براساس نتایج حاصل به طور جداگانه اقدام خواهد نمود.

9ـ بخشی از هزینه های برگزاری و حضور بنگاه های تولیدی و صادراتی در نمایشگاههای خارج از کشور مطابق دستورالعملی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران تدوین و ابلاغ می شود، پرداخت خواهد شد.

10ـ بخشی از هزینه های هیأت های تجاری ـ بازاریابی اعزامی به بازارهای هدف مطابق دستورالعملی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران تدوین و ابلاغ

می شود، پرداخت خواهد شد.

11ـ به صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی در سقف حداکثر هشت درصد (8%) کل مبلغ صورت وضعیت ها جایزه تعلق می گیرد.

تبصره 1ـ آن دسته از شرکت های خدمات فنی و مهندسی که از نیروی انسانی، مواد و مصالح داخلی در رابطه با پروژه های خارج از کشور استفاده می کنند، به تشخیص کارگروه ماده (19) آیین نامه اجرایی حمایت های دولت از صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی از جایزه بیشتری نسبت به سایر شرکت ها برخوردار خواهند شد. درصد جایزه به نسبت سهم نیروی انسانی، مواد و مصالح داخلی در اجرای پروژه ها و در سقف حداکثر هشت درصد (8%) مبلغ صورت وضعیت ها توسط کارگروه مذکور مشخص خواهد شد.

تبصره 2ـ این جایزه در برابر ارائه قرارداد معتبر با کارفرمای خارجی و صورت وضعیت های شرکت ها به میزان کارکرد در سال 1384 محاسبه و پرداخت می شود. صورت وضعیت ها یا صورت حساب ها یا سایر اسناد مثبته باید به تأیید کارفرما رسیده باشد و پس از کنترل، تأیید و تصویب کارگروه یادشده قابل پرداخت خواهد بود.

تبصره 3ـ دبیرخانه کارگروه مذکور موظف است کلیه اظهارنامه های صادراتی مربوط به مواد، مصالح و ماشین آلات ایرانی مورد استفاده در پروژه های خدمات فنی و مهندسی را با مهر آن کارگروه تأیید کند. اظهارنامه های صادراتی تأیید شده به مهر کارگروه شامل دریافت جوایز عام صادراتی موضوع بند (4) نمی باشند.

12ـ براساس تصویبنامه شماره 51903/ت31645ک مورخ 14/9/1383، به صادرکنندگان محصولات و خدمات سینمایی و سمعی و بصری در سال 1384، معادل دوازده درصد (12%) صادرات قطعی انجام شده موضوع قرارداد جایزه پرداخت می شود.

13ـ سازمان توسعه تجارت ایران موظف است با تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ازای ورود هر جهانگرد توسط دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بخش خصوصی از قاره اروپا، آمریکا و نیز کشورهای جنوب شرقی آسیا مبلغ بیست (20) دلار و از سایر کشورها ده (10) دلار به ازای هر جهانگرد جایزه صادراتی بپردازد.

14ـ به صادرکنندگان نرم افزار در سقف هشت درصد (8%) و محصولات فرهنگی و هنری سه درصد (3%) مطابق دستورالعمل مصوب جلسه مورخ 30/3/1385 کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی جایزه تعلق می گیرد.

15ـ در ازای صادرات هر کیلوگرم میوه و تره بار تازه و منجمد و گل و گیاه تازه برحسب وزن ناخالص، یارانه حمل و نقل به صادرکنندگان به شرح زیر پرداخت می شود:

الف ـ حمل هوایی گل و گیاه به مقصد اروپا هر کیلوگرم یک هزار (1000) ریال و به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کیلوگرم پانصد (500) ریال

ب ـ حمل هوایی میوه و تره بار به مقاصد کشورهای اروپایی، خاور دور و قاره آمریکا هر کیلوگرم یک هزار (1000) ریال

ج ـ حمل جاده ای (زمینی) میوه و تره بار به مقاصد کشورهای اروپایی و CIS هر کیلوگرم پانصد (500) ریال

د ـ حمل دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کیلوگرم دویست (200) ریال

تبصره ـ تدوین دستورالعمل پرداخت و تعیین میزان کمک هزینه حمل و نقل صادراتی سال 1385 به عهده کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی می باشد.

16ـ به منظور پوشش بخشی از هزینه های بسته بندی آن دسته از کالاهای صادراتی که بسته بندی آنها منجر به ایجاد ارزش افزوده قابل ملاحظه ای در آنها شود، معادل یک درصد (1%) ارزش صادرات اظهار شده در اظهارنامه های گمرکی علاوه بر جوایز مندرج در جدول جزء «ب» بند (4) به صادرکنندگان کالاهای بسته بندی بر مبنای وزن ناخالص به شرح زیر کمک می شود:

الف ـ صنایع غذایی در بسته بندی های متعارف مصرف کننده نهایی حداکثر تا یک (1) کیلوگرم

ب ـ حبوبات و بنشن در بسته بندی های حداکثر یک (1) کیلوگرم

جـ میگو در بسته بندی های حداکثر پانصد (500) گرم

دـ زعفران در بسته بندی های حداکثر سی (30) گرم

هـ ـ خشکبار در بسته بندی های حداکثر یک (1) کیلوگرم

وـ خرما در بسته بندی های حداکثر یک (1) کیلوگرم

زـ گیاهان دارویی در بسته بندی های حداکثر دویست (200) گرم

17ـ به منظور تقویت توانمندی های صادراتی استان ها، طرح ها و پروژه های صادراتی استان ها در چارچوب و سرفصل های تعیین شده در دستورالعملی که توسط سازمان توسعه تجارت ایران تدوین و ابلاغ خواهد شد، مورد حمایت و کمک مالی قرار می گیرند.

18ـ نرخ پایه دلار برای محاسبه جوایز صادراتی سال 1384 از محل اعتبارات پیش بینی شده در بند (1) معادل نه هزار (9000) ریال می باشد.

تبصره ـ درخصوص سایر ارزها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است جدول مقایسه ای متوسط نرخ سال 1384 تسعیر سایر ارزها به دلار را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کند.

19ـ جوایز صادراتی این تصویبنامه شامل صادرکنندگانی که براساس پیشنهاد سازمان توسعه تجارت ایران و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از یارانه صادراتی طی سال 1384 استفاده می کنند، نخواهد شد.

تبصره 1ـ پرداخت یارانه هایی که در این تصویبنامه علاوه بر جوایز صادراتی موضوع بند (4) بدان تصریح شده است، از شمول این بند مستثنی می باشد.

تبصره 2ـ پرداخت یارانه علاوه بر جوایز صادراتی موضوع بند (4) به مواردی که به تصویب هیأت وزیران می رسد، از شمول این بند مستثنی می باشد.

20ـ جوایز صادراتی به صادرکنندگانی تعلق می گیرد که مهر خروج گمرک مندرج در ظهر پروانه صادراتی آنها از تاریخ 1/1/1384 تا 29/12/1384 باشد.

تبصره ـ صادرکنندگانی که از طریق بازارچه های مرزی اقدام به صادرات می کنند، درصورتی شامل دریافت مشوق های صادراتی (مزایای مندرج در این تصویب نامه) می شوند که کالای خود را در یکی از گمرکهای رسمی اظهار کرده باشند، در غیر این صورت پرداخت مشوق های مزبور منوط به تأیید گمرک ایران خواهد بود.

21ـ پذیرش پرونده های جوایز، یارانه و مشوق های صادراتی توسط شبکه بانکی کشور یا سازمان های بازرگانی استان ها و یا تشکل های صادراتی ذی ربط براساس دستورالعمل و نظارت سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود و صادرکنندگان باید برای دریافت جوایز و یا یارانه های صادراتی به سازمان توسعه تجارت ایران و یا سازمان بازرگانی استان محل صدور کارت بازرگانی خود مراجعه کنند.

22ـ جوایز صادراتی به صادرکنندگانی تعلق می گیرد که دارای کارت بازرگانی معتبر در زمان تشکیل پرونده و نیز دریافت جوایر و یارانه های صادراتی بوده و اظهارنامه (پروانه صادراتی) و بارنامه های حمل کالا به نام دارنده کارت بازرگانی باشد.

تبصره 1ـ موارد استثنا برای عدم الزام به ارائه بارنامه توسط سازمان توسعه تجارت ایران تعیین و اعلام می شود.

تبصره 2ـ مشوق های مربوط به مفاد این تصویب نامه صرفاً شامل دارندگان کارت بازرگانی بوده و صادرات توسط دارندگان سایر مجوزهای عملیات تجاری نظیر کارت پیله وری، ملوانی، مرزنشینان را شامل نمی شود.

23ـ برای دریافت جوایز صادراتی، احراز صادرکننده بودن متقاضی از طریق تأیید عضویت وی در بانک اطلاعات صادرکنندگان (CD صادرکنندگان) سازمان توسعه تجارت ایران در زمان پرداخت جایزه، ضروری می باشد.

24ـ ارائه مدارک ذیل برای دریافت جوایز صادراتی از سوی صادرکنندگان کالا ضروری می باشد:

الف ـ تکمیل فرم های مورد نظر سازمان توسعه تجارت ایران

ب ـ اصل اظهارنامه صادراتی تأیید شده به مهر خروج گمرک مربوط

ج ـ اصل بارنامه حمل کالا که دلالت بر حمل کالای مندرج در اظهارنامه داشته باشد.

25ـ با توجه به اینکه ارائه مدارک مثبته دال بر انجام فعل صادرات کالا و خدمات از سوی صادرکنندگان نیاز به زمان کافی دارد، لذا مطالبات معوق صادرکنندگان در سال 1384 که مدارک آنها به طور کامل حداکثر تا پایان مرداد سال 1385 و همچنین تعهدات معوق سال های قبل از سال 1384 که مدارک آن در زمان مقرر ارائه شده باشد، از محل منابع قانون بودجه سال 1385 کل کشور (ردیف 147100) قابل پرداخت می باشد.

26ـ درصورت وصول هرگونه گزارش از سوی دستگاه های دولتی مبنی بر تقلب و یا تخلف از سوی صادرکننده (اعم از غیر معتبر بودن اسناد، عدم صحت مندرجات، صدور غیرواقعی کالا و غیره) نسبت به معرفی آنان به مراجع قضایی ذی صلاح جهت هرگونه برخورد قانونی اقدام خواهد شد و ضمن لغو هرگونه امتیازی که در چارچوب این تصویبنامه به این گونه متقاضیان تعلق گرفته باشد، از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به آنها اخطار خواهد شد که حداکثر ظرف پانزده روز کلیه وجوه دریافتی بابت اظهارنامه های صادراتی اعم از تقلبی و یا صحیح را به حساب مربوط بازگردانند.

تبصره 1ـ مرجع اثبات تقلب و یا تخلف متقاضیان، دادگاه های صالح کشور می باشند.

تبصره 2ـ سازمان توسعه تجارت ایران تا تعیین تکلیف قطعی از سوی محاکم ذی صلاح باید از پرداخت هرگونه جوایز و مشوق های صادراتی در چارچوب این تصویبنامه خودداری کند. بدیهی است سازمان یاد شده تعهدی برای ذخیره نمودن طلب احتمالی این گونه متقاضیان نداشته و چنانچه در سال جاری و یا سال های بعد، تعیین بودجه مربوط به تصویب شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی رسیده و منابع آن توسط مراجع ذی ربط تأمین شود، امکان پرداخت به آنها وجود خواهد داشت.

تبصره 3ـ درصورت اثبات تخلف و یا تقلب از سوی محاکم ذی صلاح، این گونه متقاضیان به مدت پنج سال از عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان و هرگونه جوایز، یارانه و یا مشوق های صادرات محروم خواهند شد. بدیهی است تعلیق عضویت به معنای ممنوعیت فعالیت صادراتی متقاضی نمی باشد.

27ـ به منظور به روز رسانی پرداخت جوایز صادراتی و استمرار سیاست های تشویقی و حمایتی دولت از صادر کنندگان غیرنفتی در راستای دستیابی به سهم صادراتی متناسب با پتانسیل ها و ظرفیت های کشور، جوایز صادرات در سال 1385 پس از تأیید اسناد و مدارک مثبته توسط سازمان توسعه تجارت ایران و یا سازمان های بازرگانی استان ها و اعلام آن به بانک های عامل از طریق سیستم بانکی به صادر کنندگان پرداخت شود. روش اجرایی کار در کارگروه کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی طراحی و به جلسات آتی شورا ارائه شود.

28ـ سازمان توسعه تجارت ایران موظف است عملکرد این تصویبنامه را در پایان هر فصل و تحلیل تأثیرات آن در روند صادرات در پایان هر نیمه از سال به شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی گزارش کند.


این تصویبنامه در تاریخ 19/6/138 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.


پرویز داودی – معاون اول رئیس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.