حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
شناسه : 42593

همایش استانی «اصلاح حسینی» به منظور ایجاد سازش در پرونده‌های قصاص با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، امام جمعه کرمانشاه، رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین استانی، بزرگان و متنفذین محلی به مناسبت ایام محرم در استان کرمانشاه برگزار شد. کرمی طی سخنانی، با اشاره به فراررسیدن ماه محرم و برگزاری پویش به […]

پ
پ

همایش استانی «اصلاح حسینی» به منظور ایجاد سازش در پرونده‌های قصاص با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، امام جمعه کرمانشاه، رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین استانی، بزرگان و متنفذین محلی به مناسبت ایام محرم در استان کرمانشاه برگزار شد.

کرمی طی سخنانی، با اشاره به فراررسیدن ماه محرم و برگزاری پویش به عشق حسین می‌بخشم، اظهار کرد: تاکنون پویش‌های مختلفی به منظور ایجاد صلح و سازش برگزار شده که یکی از آن‌ها پویش « به عشق حسین می‌بخشم » است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه هدف از اجرای این پویش را ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها بویژه پرونده‌های قصاص عنوان کرد و گفت: درهمایش استانی “اصلاح حسینی” در کرمانشاه پرونده سه متهم محکوم به قصاص منجر به سازش شد و در استان کرمانشاه هم که در طول تاریخ تمام مذاهب و اقوام مختلف آن محب اهل بیت بوده اند، امیدواریم در این پویش به صلح و سازش بیشتری کمک کنند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه اولین استانی است که این پویش را آغاز کرده، افزود: از آنجایی مردم این دیار به ائمه اطهار و بویژه امام حسین (ع) اعتقاد قلبی راسخ دارند، از آن بهره خواهند برد. 

کرمی با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود، اظهار کرد: هر چند که اکثریت این پرونده‌ها پس از طی فرآیند رسیدگی مختومه می‌شوند، اما مختومه شدن آن‌ها تنها روی کاغذ است و در واقعیت این کینه‌ها دوباره سر باز می‌کند و بدنبال آن پرونده‌های جدیدی در دستگاه قضایی شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: در این راستا، فرهنگ صلح و سازش می‌تواند این پرونده‌ها را در قلب طرفین دعوا‌ها مختومه کند و دل‌های آن‌ها به آرامش برساند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش و بخشش و مصالحه در پرونده‌های قضایی در کشور و به تبع در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی در پایان اعلام کرد: باید به گونه‌ای فرهنگ صلح و سازش را در استان نهادینه کنیم که در همه شئونات زندگی ما گسترش پیدا کند.

آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه در همایش اصلاح حسینی، با اشاره به ایجاد مصالحه بین مردم، اظهار کرد: ایجاد صلح بین دو نفر و دو مسلمان ارزش بسیار زیادی دارد، تا جایی که ائمه و بزرگان دینی ما روی آن تاکید داشته اند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصیت به فرزندش، بعد از انجام واجبات، خدمت به مردم را دارای فضلیت بسیار می‌دانست و خودش را هم خدمتگزار مردم می‌خواند، افرادی هم که در راه صلح و سازش قدم بر می‌دارند نیز مشغول خدمت به مردم هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: حضرت علی (ع) نیز دو فرزند خود را به اصلاح ذات البین توصیه می‌کند که نشان از اهمیت این موضوع دارد. 

وی یکی از مصادیق ایجاد مصالحه بین مردم را مسئله خون صلح خواند و گفت: خون صلح اقدامی بسیار ارزشمند است و افرادی هم که در این کار دخیل هستند نیز سیره اسلام و ائمه و معصومین را در پیش گرفته اند. 

آیت الله علما با تاکید براینکه مصالحه باید جزو سیره و فرهنگ زندگی ما شود، اعلام کرد: بخشش و مصالحه جایگاه و منزلت انسان را بسیار بالا می‌برد.

وی به تلاش‌هایی که مسئولان، بزرگان و متنفذین محلی برای ایجاد صلح و سازش انجام می‌دهند اشاره کرد و ادامه داد: چشم افراد زیادی به شما دوخته شده تا بتوانید برای آن‌ها خصوصا در پرونده‌های قصاص در بین آن‌ها سازش ایجاد کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.