حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
شناسه : 42540

-نشست فصلی معاونین رییس کل، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی صبح امروز در محل سالن ویدئو دادگستری کل استان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: اتقان آراء و ارتقاء کیفیت صدور احکام قضایی رابطه مستقیم با کاهش اطاله دادرسی داردو انباشت پرونده‌ها در محاکم آفت […]

پ
پ

-نشست فصلی معاونین رییس کل، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی صبح امروز در محل سالن ویدئو دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: اتقان آراء و ارتقاء کیفیت صدور احکام قضایی رابطه مستقیم با کاهش اطاله دادرسی داردو انباشت پرونده‌ها در محاکم آفت بزرگی برای صدور آراء متقن است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: پاسخگویی به مردم و رفع نیاز‌های حقوقی و قضایی مردم از نعمات ارزشمند الهی است و همواره باید سعی و تلاش کنیم در رفع حوائج مردم جهادی عمل کرده و تنها ملزم به ساعت اداری نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد گفت: مقام‌های قضایی در مراجعات مردمی نهایت احترام را داشته باشند و هیچ مراجعه کننده‌ای بدون پاسخ نماند چراکه این رفتار و کردار قاضی نزد خداوند بسیار خرسند و رضایت بخش خواهد بود و رضایت مردم و دعای خیر آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایط مهم قضاوت صحیح و عادلانه صدور آراء متقن و مستدل چه از لحاظ شکلی و چه از لحاظ ماهوی است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد با اشاره به تأکید ریاست قوه قضاییه بر تناسب جرم و مجازات گفت: تناسب جرم و مجازات همواره مورد تأکید بوده و هست لذا بررسی معیار تعیین شدت جرم کاربرد فراونی دارد چرا که گاهی شخصی به دلیل جرم خفیفی مجازات سنگینی می‌شود که این شدت، آسیب به اجتماع را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: بعضی از مجرمین دارای سابقه هستند و از عمل خطای خود پشیمان نیستند بنابراین مجازات مجرمین خطرناک که موجب اخلال در نظم عمومی کشور می‌شوند تشدید شود و در مواردی که مجرم فاقد سابقه است و از اعمال خلاف خود پشیمان است ارفاقات قانونی و رأفت اسلامی شامل حال وی شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تکریم ارباب رجوع همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه است و ما ملزم به رعایت آن هستیم، بنابراین رفتار ما نباید موحب کدورت و ناراحتی ارباب رجوع شود.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد درخصوص انتخابات و انتصابات تأکید کرد: التزام عملی به ولایت فقیه نباید در حد شعار دادن باشد و می‌بایست در مقام عمل اتفاق بیفتد؛ همچنین اشتهار به انقلابی بودن و مردمی بودن باید ملموس باشد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: درخصوص فضای مجازی و تبلیغاتی نهایت دقت و نظارت صورت بگیرد و با متخلفین و مجرمین در راستای قانون و قاطعانه برخورد شود.

در ادامه این نشست هر یک از رؤسا و دادستان‌ها حوزه‌های قضایی استان به بیان مشکلات و نواقص موجود در حوزه‌های قضایی خود پرداختند و رییس کل دادگستری استان قول مساعد جهت رفع آن‌ها در چهارچوب قانون و به صورت ضابطمند داد.

در این نشست معاونین رییس کل دادگستری استان توصیه‌های لازم جهت اجرایی کردن بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها ابلاغی  کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.