حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
شناسه : 42520

حجت الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با حضور دادستان، فرمانده انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی جرایم خشن در سطح استان اظهار کرد: با تلاش جهادی نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که با حضور دادستان، فرمانده انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی جرایم خشن در سطح استان اظهار کرد: با تلاش جهادی نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی استان در سال ۱۴۰۱ آمار جرایم خشن در سطح استان کاهش ۱۵ درصدی داشته و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در چهار ماهه اول سال جاری این آمار روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

وی حفظ امنیت مردم و برقراری آرامش و آسایش پایدار در جامعه را مهم‌ترین اولویت و وظیفه نهاد‌های متولی امنیت خواند و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت و وظیفه نهاد‌های مربوطه، حفظ امنیت نظام و مردم و پاسداری از آرامش پایدار در جامعه است و همه مسئولان ذیربط باید با آگاهی به وظایف خود در این مسیر کوشا باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جعفری در ادامه از استانداری به عنوان متولی اصلی برقراری امنیت در استان یاد کرد و گفت: تلاش‌های استانداری در این زمینه قابل تقدیر است، اما انتظار می‌رود در بحث کنترل مجرمان حرفه‌ای، خشن و سابقه دار که یکی از تهدید کنندگان آسایش و امنیت جامعه هستند به صورت عملی و جدی تری در میدان حاضر شود چرا که امر پیشگیری، کنترل، مهار و در صورت نیاز سرکوب مجرمین حرفه‌ای، خشن و سابقه دار نیازمند صرف هزینه‌هایی است که باید از طریق دولت محترم تامین شود.

رییس‌کل دادگستری اصفهان همچنین بر لزوم تکمیل و به‌روز‌رسانی بانک اطلاعاتی مجرمین، حرفه‌ای و سابقه دار و همکاری همه نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در استان در این خصوص تاکید کرد.

وی در پایان به برخی رفتار مجرمانه در ایام محرم از سوی تعداد معدودی از افراد اشاره و اظهار کرد: اعتقادات و باور‌های دینی برای مردم ما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کسانی که نسبت به ساحت مقدس محرم و عاشورا و نماد‌های عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند، تحت عنوان اهانت به مقدسات قطعاً با قید فوریت، اقدامات قضایی و اشد مجازات قانونی در خصوص آنان اعمال خواهد شد و در این مورد کمترین مماشات و ارفاق نخواهد شد؛ کمااینکه عاملین برخی رفتار‌های موهن از جمله در شهرستان اردستان بلافاصله دستگیر و بازداشت و پرونده قضایی آنان در شعبه وی‍ژه در حال رسیدگی است.

انتخابات نماد و مظهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری در اولین نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری استان اصفهان که با حضور اعضا، در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش، بر لزوم تلاش دستگاه‌های اجرایی مسئول برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری در محرم و صفر تاکید کرد.

وی افزود: دشمنان نظام و اسلام، تمام ظرفیت‌های خود را در مسیر ضربه زدن به نظام و دین اسلام بسیج کرده است و همه ما موظف هستیم با زنده نگاه داشتن شعائر دین خدا از جمله سوگواری سید‌الشهدا (ع) پرچم اسلام را برافراشته نگاه داریم.

رییس کل دادگستری اصفهان در ادامه از صدور دستورالعملی از سوی رییس قوه قضاییه برای تشکیل این ستاد خبر داد و گفت: مانند دوره‌های پیشین در این دوره نیز به مناسبت انتخابات مجلس در اسفندماه امسال، دستورالعملی از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ شد که بر اساس آن و مطابق با وظایف قانونی، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با حضور اعضا در دادگستری کل استان تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات، نماد مردم‌سالاری و جمهوریت نظام است و بر اساس راهبرد‌هایی که مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری در انتخابات ارائه فرموده‌اند با تشکیل این ستاد برنامه‌ریزی‌ها و تقسیم‌کار‌های مقدماتی به شکل دقیق و هدفمند انجام و مقرر شد در دوره‌های منظم با تشکیل جلسات ستاد، به مقتضای شرایط تصمیمات مناسب گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد: با انسجام و هماهنگی بین نهاد‌های نظارتی و اجرایی، انتخابات پیش رو، با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.