حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
شناسه : 42528

یدا… جعفری در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه سراسری آوای اقتصاد در اجرای برنامه‌های جنبی جشنواره عدلیه و رسانه، افزایش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی را مهمترین چالش دادگستری ذکر و بیان کرد: ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته که به همین نسبت نیز افزایش مختومه صورت گرفته […]

پ
پ

یدا… جعفری در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه سراسری آوای اقتصاد در اجرای برنامه‌های جنبی جشنواره عدلیه و رسانه، افزایش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی را مهمترین چالش دادگستری ذکر و بیان کرد: ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته که به همین نسبت نیز افزایش مختومه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو سوم یا ۶۰ درصد پرونده‌های قضایی استان یزد در محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان رسیدگی می‌شود، افزود: در حال حاضر روزانه برای ۵ فقره پرونده در محاکم مرکز استان وقت رسیدگی تعیین می‌شود که با متوسط ۴۲ روز زمان رسیدگی، یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد هدف اصلی و اهتمام مجموعه قضایی استان را افزایش رضایتمندی مردم و مراجعان ذکر و بیان کرد: ورود پرونده‌ها به دادگستری بیشتر در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید اذعان کرد فقدان دانش حقوقی، نقش موثری در شکل گیری پرونده قضایی دارد.

وی از واحد ارشاد و معاضدت قضایی به عنوان یکی از بخش‌های موثر در ارائه مشاوره و آگاه سازی عمومی یاد کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ مورد انصراف از شکایت تنها با تلاش واحد ارشاد و معاضدت قضایی در مرکز استان رقم خورده است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد همچنین با اشاره به اهمیت اتقان آرای در کشور، گفت: ۷۸ درصد آرای محاکم قضایی یزد مورد تایید و ابرام قرار می‌گیرد که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.