حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
شناسه : 42481

محمدجواد زبر دست در مورد برگزاری دادگاه‌های آنلاین از سوی دادگستری خراسان جنوبی گفت: در وضعیت کنونی یک دانشجوی حقوق این امکان را ندارد که برای کارآموزی و آموزش رویه عملی پرونده‌های حقوقی کیفری بتواند به مراجع قضایی و دادگاه‌ها مراجعه کند. این استادحقوق دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) افزود: با توجه به حجم […]

پ
پ

محمدجواد زبر دست در مورد برگزاری دادگاه‌های آنلاین از سوی دادگستری خراسان جنوبی گفت: در وضعیت کنونی یک دانشجوی حقوق این امکان را ندارد که برای کارآموزی و آموزش رویه عملی پرونده‌های حقوقی کیفری بتواند به مراجع قضایی و دادگاه‌ها مراجعه کند.

این استادحقوق دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) افزود: با توجه به حجم بالای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق عملا چنین امکان و ظرفیتی نیز نمی‌تواند در دستگاه قضایی برای آن‌ها فراهم شود و تنها آموزش او محدود به تحصیل در دانشکده‌های حقوق می‌شود.

زبر دست در ادامه گفت: با توجه به اینکه دانشجویان حین تحصیل برای آموزش‌های عملی نمی‌توانستند در دستگاه قضایی حضور یابند و پس از فارغ التحصیلی این عزیزان برای ادامه کار با مشکل مواجه می‌شدند، دادگستری خراسان جنوبی با اتکا به استفاده از ظرفیت فناوری به عنوان استانی پیشرو در انجام دادگاه‌های الکترونیک و بر خط برای حل این معضل چاره اندیشیده است.

وی گفت: در فرایند دادگاه‌های الکترونیک فرایند رسیدگی به راحتی در اختیار جامعه هدف دانشگاهی قرار می‌گیرد و در واقع دوره کارآموزی که قرار بود دانشجوی حقوق فرا بگیرد و با رویه محاکم آشنا شود به راحتی ممکن شده است.

زبر دست در مورد تاثیر دادگاه‌های الکترونیک در کیفیت آرا اظهار کرد: کیفیت برگزاری محاکم با دادگاه‌های الکترونیک افزایش خواهد یافت چرا که در آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ که در سال ۱۳۹۴اجرایی شد قانونگذار برای دادگاه‌های کیفری یک در برخی از پرونده‌های کیفری دستور ضبط فرایند‌ها را به صورت تصویری داد دلیل آن هم افزایش اتقان و حفظ کرامت طرفین دعوی بود.

وی با بیان اینکه دادگاه‌های الکترونیک هم در راستای توسعه دادرسی منصفانه و منطبق با قانون است، گفت: زمانی که دادگاه‌ها مجاب شوند تا فرایند‌های دادرسی را بر اساس اصل تساوی، مجازی پوشش دهند کیفیت آرا، محاکمه و حتی کیفیت دفاع وکلا ارتقا یافته و در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت.

این استاد دانشگاه با تقدیر از ایده مثبت ریاست دادگستری خراسان جنوبی و مجموعه دادگستری استان ادامه داد: امید داریم این رویه در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.