حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
شناسه : 42394

همزمان با بهره‌برداری از مکان جدید ویژه ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان تعداد ۲۵۰ نفر از مراجعین با رییس کل دادگستری، دادستان اصفهان و معاونان رییس کل دیدار کردند. حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تمام دیدار‌هایی که با مسئولان قضایی کشور داشته‌اند بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی […]

پ
پ

همزمان با بهره‌برداری از مکان جدید ویژه ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان تعداد ۲۵۰ نفر از مراجعین با رییس کل دادگستری، دادستان اصفهان و معاونان رییس کل دیدار کردند.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تمام دیدار‌هایی که با مسئولان قضایی کشور داشته‌اند بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید فرموده‌اند همچنین یکی از انتظارات رییس قوه قضاییه که در قالب سند تحول قضایی مبنا و معیار عملکرد دستگاه قضایی قرار گرفته نیز احترام و تکریم مراجعان بوده است و تلاش‌های ما در دستگاه قضایی استان، علی‌رغم وجود محدودیت‌های مختلف، حرکت در این مسیر و جلب رضایتمندی مردم است.

وی افزود: با توجه به اینکه مکان قبلی ملاقات‌های مردمی دادگستری استان به لحاظ وجود امکانات رفاهی، فضای مطلوبی برای انجام این امر نبود با کار جهادی و شبانه‌روزی، ظرف ۵۰ روز، در محل ساختمان دادگستری کل استان به مساحت ۲۳۰ متر و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال تلاش شد تا مکانی در شان مراجعین و متناسب با معیار‌های تکریم ارباب رجوع آماده‌سازی و برای این امر اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جعفری ادامه داد: از ویژگی‌ها و امکانات این سالن می‌توان به وجود سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد، سیستم صوتی، طراحی و نورپردازی مناسب، وجود دو دستگاه آبسردکن و میز و صندلی‌های مختص نوشتن درخواست‌ها برای مراجعان در دو ضلع سالن، وجود دو نمایشگر جهت پخش تیزر‌هایی با محتوای آموزشی مسائل حقوقی و هشدار‌های پلیسی و مواردی مرتبط با حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دو ایستگاه کتاب حاوی کتب آموزش مسائل حقوقی، پیشگیری از وقوع جرم، مهارت‌های سبک زندگی اسلامی، حوزه دفاع مقدس، قرآن و ادعیه جهت استفاده مراجعان در زمان انتظار برای ملاقات با مسئولان قضایی اشاره کرد.

رییس کل دادگستری اصفهان اضافه کرد: به دلیل اینکه تعدادی از مراجعان از نقاط دور دست استان، صبح خیلی زود از منزل خارج می‌شوند هر نیم ساعت یک‌بار از کلیه ملاقات کننده‌گان توسط نیرو‌های زحمت‌کش خدمات پذیرایی مختصر به‌عمل آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، انجام معاضدت قضایی در داخل سالن ملاقات را یکی دیگر از خدمات ارائه شده به مراجعین عنوان و اظهار کرد: به دلیل اینکه بسیاری از مراجعین برای نوشتن درخواست‌های خود مجبور بودند از ساختمان خارج شوند و به مراکز مشاوره حقوقی مراجعه کنند و این مسئله وقت و هزینه‌های زیادی را بر مراجعان تحمیل می‌کرد؛ با همکاری مرکز ایثارگران سپاه، کارشناسانی در این محل مستقر شده و به انجام مشاوره و معاضدت‌های حقوقی با تنظیم درخواست‌ها و عریضه‌ها و ارائه خدمت به ملاقات کنندگان می‌پردازند.

 با تغییر مکان ملاقات‌ها از دفتر رییس کل به نمازخانه ساختمان سپس به مکان جدید، تعداد ملاقات‌ها افزایش ۵ برابری نسبت به دو سال گذشته پیدا کرده است.

 دوشنبه‌های هر هفته مراجعینی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضایی استان دارند با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پرونده‌های قضایی خود می‌پردازند و به دستور رییس کل دادگستری استان، در شهرستان‌ها نیز روز‌های سه‌شنبه مخصوص ملاقات مراجعین با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اصفهان در نظر گرفته شده است تا چنانچه مراجعینی از شهرستان‌های استان در روز‌های دوشنبه با حضور در ملاقات‌ها برای رفع مشکل در رسیدگی به پرونده خود، دستوری دریافت کرده اند فردای همان روز در اولین فرصت با حضور در دادگستری حوزه قضایی مربوطه، ادامه پیگیری‌های خود را انجام دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.