حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
شناسه : 42248

همزمان با هفته مالیاتی تفاهمنامه همکاری بین دادگستری کل استان و اداره کل امور مالیاتی در راستای فعالیت‌های مشترک علمی، آموزشی تحقیقاتی و مدیریتی منعقد شد. انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در موضوعات حقوقی مورد نیاز، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علمی و تخصصی و عمومی جهت پرسنل و خانواده‌های آنان، فراهم نمودن […]

پ
پ

همزمان با هفته مالیاتی تفاهمنامه همکاری بین دادگستری کل استان و اداره کل امور مالیاتی در راستای فعالیت‌های مشترک علمی، آموزشی تحقیقاتی و مدیریتی منعقد شد.

انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در موضوعات حقوقی مورد نیاز، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علمی و تخصصی و عمومی جهت پرسنل و خانواده‌های آنان، فراهم نمودن زمینه‌های بهره گیری از مشاوره حقوقی، همکاری در راستای توسعه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مشترک با بهره جوئی از امکانات متقابل، بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از طریق توان‌های فکری، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه ا‌ی، فضای فیزیکی و فضا‌های تحقیقاتی همکاری در برگزاری همایش و نشست‌های علمی و همکاری جهت چاپ و انتشار دستاورد‌های علمی، پژوهشی و تدارک زمینه‌های مالی از تعهدات مشترک طرفین در این تفاهمنامه است.

مطابق با این تفاهمنامه بهره‌گیری از قضات برجسته جهت برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی و پژوهشی، طراحی و اجرای همایش‌های تخصصی و سالانه ملی و بین المللی با دادگستری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقاء سطح دانش حقوقی پرسنل در راستای پیشگیری از جرم و اختلافات حقوقی، معرفی جایگزین‌های مالیات از طرق مودیان برای امور فرهنگی و آموزشی و علمی مشترک یا غیر مشترک، مشارکت در اجرای دوره‌های مشترک آموزشی مسائل دارایی و مالیات و چاپ کتاب چهل رای ویژه آراء مالیاتی و جرائم مرتبط با امور مالیاتی از جمله تعهدات تخصصی اداره مالیاتی استان است.

همچنین دادگستری کل استان در مقابل متعهد به همکاری جهت برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور قضات، شرکت در برگزاری همایش‌های حقوقی سالانه، پیش بینی تمهیدات زمینه لازم و اولویت قائل شدن در واگذاری طرح‌های پژوهشی و بررسی مشکلات علل نقض آراء قضایی در مراجع شبه قضایی و قضایی می‌باشد.

جهت پیگیری اجرایی شدن تفاهمنامه کارگروهی مرکب از سه نفر از هریک از طرفین درقالب کارگروه مشترک جهت اجرایی نمودن تفاهم‌نامه، توافقات حاصله و پیگیری و نظارت بر اقدام‌های در دست اجرا تشکیل و گزارش خود را هرشش ماه یک بار به مدیران ارشد دو مجموعه ارائه خواهد کرد.

این تفاهمنامه دارای ۵ سال اعتبار است که تمدید و ادامه فعالیت بازنگری اصلاح و تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه و با توافق نمایندگان طرفین انجام می‌شود.

فرهنگ مالیاتی باید به عنوان یک سنت حسنه اخلاقی در جامعه ترویج شود

غلامعلی دهشیری به مناسبت هفته مالیاتی در بازدید از هیئت‌های دادرسی مالیاتی استان گفت: باید نقش مالیات در آبادانی و توسعه کشور مشهود باشد به گونه‌ای که مردم شیرینی آن را درک کنند.

رییس کل دادگستری استان یزد بر لزوم تحقق عدالت مالیاتی تاکید کرد و افزود: باید سیستم مالیاتی به طور از تبعیض و شفاف نسبت به اخذ مالیات اقدام و گزار ش‌های آن را در اختیار مردم قرار دهد.

دهشیری با بیان اینکه گا‌ها گزارش‌هایی از کشف فرار‌های مالیاتی سنگین در رسانه‌ها منتشر می‌شود، تصریح کرد: باید مودیان خوش حساب تشویق و با کسانی که نسبت به گزارشات خلاف واقع اقدام و یا از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند با قاطعیت برخورد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات کشور در حوزه انرژی و همچنین تحریم‌ها و فشار‌ها در حوزه تولید و صنعت باید در وصول مالیات فعالان این حوزه دقت بیشتری صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان یزد پیشرفت‌های سیستم مالیاتی کشور در حوزه فناوری را قابل تقدیر دانست و گفت: باید سیستم مالیاتی به سمتی حرکت کند که در اوج سادگی بتواند بهترین و منظم‌ترین خدمات را به مودیان ارائه کند.

دهشیری تاکید کرد: یکدستی و همدلی در بین مجموعه مالیاتی استان فرصتی بسیار ارزشمند است که قطعا برکت آن برای مردم استان خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه قضا استان در هیئت‌های دادرسی مالیاتی گفت: به نمایندگان دادگستری استان در این هیئت‌ها تاکید شده است ضمن پایبندی به مر قانون حامی حقوق مردم باشند.

به مناسبت هفته مالیاتی رئیس کل دادگستری استان همراه معاون منابع انسانی از بخش‌های مختلف دادرسی مالیاتی استان به ویژه هیئت‌های دادرسی بازدید و ضمن تبریک هفته فرهنگ مالیاتی از زحمات کارکنان این مجموعه به ویژه هیئت‌های دادرسی تقدیر کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.