حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
شناسه : 41830

جلسه مشترک شورای معاونین قضایی دادگستری آذربایجان غربی با هیات مدیره کانون‌های کارشناسان رسمی و وکلاء و مراکز کارشناسان و وکلای قوه قضائیه به میزبانی کانون کارشناسان برگزار شد.  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبریک اعیاد قربان و غدیر و عید ولایت و امامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای […]

پ
پ

جلسه مشترک شورای معاونین قضایی دادگستری آذربایجان غربی با هیات مدیره کانون‌های کارشناسان رسمی و وکلاء و مراکز کارشناسان و وکلای قوه قضائیه به میزبانی کانون کارشناسان برگزار شد.

 ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبریک اعیاد قربان و غدیر و عید ولایت و امامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عدالت خصوصاً شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش بیان داشت: مجموعه دادگستری استان، کانون‌های وکلاء و کارشناسان رسمی و مراکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه به عنوان خانواده دادگستری می‌باشند که دارای تشکیلات منسجم برای هدف مشترکی که احقاق حق و اجرای عدالت است تلاش می‌کنند.

وی افزود: زمانی که خانواده دادگستری برای تحقق هدف احقاق حق تلاش می‌کنند مسائل و مشکلات به حداقل می‌رسد و باید تلاش کرد با تقویت این تعاملات در عین احترام به جایگاه‌ها و ضرورت‌ها و اقتضائات، خروجی عملکرد‌ها به اینجا ختم شود که خانواده دادگستری جایگاه خود را در افکار عمومی و بین شهروندان ارتقاء بخشد و با این عملکرد‌ها است که خانواده دادگستری تبدیل به ملجاء و پناهگاه ستم دیدگان شده و از این لحاظ استان به یک استان نمونه در کشور تبدیل شده است.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: نتیجه عملکرد خانواده دادگستری ایجاد امنیت در ابعاد مختلف است و باید این نقش آفرینی را جدی گرفت چرا که اساس و بستر تمامی فعالیت‌های جامعه بشری امنیت است.

عتباتی با اشاره به ثمرات این نشست‌های مشترک اظهار داشت: این جلسات هماهنگی را باید قدر دانست برای اینکه در این جلسات هماهنگی و هم اندیشی است که مشکلات و معضلات مطرح می‌شود و برای رفع این معضلات اتخاذ تصمیم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه دادگستری و کانون‌ها و مراکز وکلاء و کارشناسان رسمی در بین مردم گفت: مردم به خانواده دادگستری به عنوان افراد فرهیخته، خاص، قانونمند و اخلاق مدار جامعه نگاه می‌کنند از این رو اعتبار تشکیلات قضایی خط قرمز مجموعه مدیریتی است و یقیناً در نهاد‌های مرتبط هم چنین است از این رو نباید در مورد خطا‌ها و لغزش‌ها بی تفاوت بود و در گام اول با رویکرد صیانتی و پیشگیری و در گام بعدی با برخورد قانونی این لغزش‌ها را به حداقل رساند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به تعاملات آموزشی مشترک با استفاده از اساتید مجرب برای قضات، وکلاء و کارشناسان به تناسب موضوعات تاکید کرد.

عتباتی در پایان با اشاره به اینکه توسعه تشکیلات قضایی جوابگوی رسیدگی به میزان قابل توجه ورودی به دادگستری نیست به حرکت به سوی اقدامات پیشگیرانه و سوق مردم به سازش با استفاده از ظرفیت وکلای مصلح و فرهنگ سازی استفاده از وکیل و تنظیم قرارداد‌ها در بستر اسناد رسمی تاکید کرد و گفت که باید مردم آگاه باشند که در مسائل حقوقی به موقع به متخصصین این امر مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

در ابتدای جلسه نظمی رئیس کانون کارشناسان که میزبان این جلسه بود ضمن عرض خیر مقدم از تعامل مجموعه دادگستری استان و در رأس آن دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان با نهاد‌های مرتبط برای پیشبرد اهداف تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در این جلسه با اشاره به تقویت تعاملات و همکاری بین مجموعه‌ها با حضور دکتر عتباتی در استان گفت: تعامل، هم افزایی و هم اندیشی و در کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ها در جهت خدمت رسانی به مردم را مضاعف می‌کند و تداوم این همکاری‌ها یکی از اعمال نیکی است که با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان به شدت تقویت شده و هر روز این همکاری بین مجموعه‌های مختلف باعث می‌شود با همدیگر مسیر خدمت رسانی به مردم را طی کنند.

نظمی رئیس کانون کارشناسان، مینایی عضو هیات مدیره کانون وکلا، نجفقلیان رئیس مرکز وکلا و شیدایی عضو هیات مدیره مرکز کارشناسان به نمایندگی از مجموعه خود به بیان مطالبات و نیازمندی‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند سپس از معاونین قضایی حاضر ابراهیم علینژاد، مرتضی حاتمی رئیس حفاظت و محمد علینژاد معاون قضایی به بیان مطالبی فراخور جلسه پرداختند و نهایتا جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد. از جمله مصوباتی که عتباتی دستور پیگیری آن را صادر کرد تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی و حل برخی مشکلات جزئی مربوط به وکلا بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.