حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
شناسه : 41715

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در محکومیت به رسمیت شناختن سوزاندن قرآن از سوی کشور سوئد بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم یُریدون لِیُطفِئُوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الْکافِرون‌می‌خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خدا […]

پ
پ

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در محکومیت به رسمیت شناختن سوزاندن قرآن از سوی کشور سوئد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدون لِیُطفِئُوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الْکافِرون‌
می‌خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند. (سوره صف/ آیه ۸)

اهانت شرم آور به قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس بیش از یک میلیارد وپانصد میلیون نفر مسلمان با شعار آزادی بیان در کشور سوئد حکایت از نافرجام ماندن توطئه‌های دنیای استکبار در منع تابش نور الهی بر فطرت‌های پاک آزادگان جهان دارد. نظام لیبرال دمکراسی حاکم بر غرب از سر استیصال و عناد با فضایل وحیانی، روی به خاک پاشی بر چهره خورشید آورده است غافل از آنکه الاِسلام یَعْلُوا و لا یُعْلیٰ عَلَیه.

آزادی بیان واندیشه در سایه احترام به هنجار‌ها متبلور می‌شود. بی احترامی به مصحف شریف اسلام تنها توهین به اندیشه وعقیده مسلمانان نیست بلکه توهین به تمام ادیان و کتب آسمانی بوده و بر خلاف آموزه‌های الهیِ تکریم انسان، صلح ومدارا و اصول بنیادین حقوق بشری است. این قبیل رفتار‌ها که ناشی از برداشت‌های افراطی از آزادی بیان است نتیجه‌ای جز گسترش خشونت و نفرت پراکنی ندارد و اولین قربانی آن، حامیان این رفتار‌ها خواهند بود.

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم دانستن این اقدام برمبنای اصول متعالی اخلاقی و اصول منشور سازمان ملل که انسان‌ها را به زیست مسالمت آمیز وپرهیز از نقض حقوق اساسی وبشری دعوت نموده از مجموعه قضایی، وکلا و فعالان حقوق بشر کشور سوئد می‌خواهد از رفتار‌های توهین آمیز به اعتقادات مسلمانان جهان وبرانگیختن احساسات دینی سایرین درآن کشور جلوگیری نمایند. همچنین از نهاد‌های بین المللی می‌خواهد با پیگیری حقوقی قاطعانه و جرم انگاری این اقدامات از تکرار آن و گسترش کینه ورزی جلوگیری گردد.
بدون تردید درعصر حاضر، این گونه رفتار‌ها در نگاه انسان‌های خردمند جهان، ذهنیتی جز جهل و افراطِ عاملین آن بوجود نمی‌آورد؛ شایسته نیست جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان جهان به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در کشورسوئد تبدیل شود و آن کشور به عنوان مأمن هتاکان به مقدسات دینی دردنیا شناخته شود.

وَاللهُ یَقولُ الحَقَّ و هُوَ یَهدِی السَّبیل

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.