حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۶
شناسه : 41462

حجت الاسلام حسینی در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندان‌های استان و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان (بصورت ویدیوکنفرانس) در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان […]

پ
پ

حجت الاسلام حسینی در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندان‌های استان و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان (بصورت ویدیوکنفرانس) در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان موظف است تا آمار اشتغال زندانیان استان را بصورت مرتب و ماهیانه به دبیرخانه این ستاد ارسال کند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت ساماندهی محکومین متواری در استان تاکید و تصریح کرد: دغدغه کاهش جمعیت کیفری زندانیان نباید سبب تضییع حق شکات در پرونده‌ها شود و باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود. 

حجت الاسلام حسینی افزود: احقاق حق تنها به صدور حکم قاضی خلاصه نمی‌شود و در مرحله اجرای حکم و همچنین در زندان نیز باید حقوق زندانی و شاکی رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این جلسه، اظهار کرد: برنامه ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می‌شود. 

وی بر عدم افراط و تفریط در اعطای تسهیلات و ارفاقات قانونی به زندانیان گریزی زد و خاطرنشان کرد: در این مقوله باید تمرکز تصمیم گیری وجود داشته باشد و در موارد خاص فقط شخص دادستان ورود کند تا خانواده زندانیان و همچنین شکات از سرگردانی خارج شوند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر نظارت مستقیم رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بر عدم ارسال محکومیت مالی یا ردمال مبهم به زندان اشاره کرد و افزود: مگر در موارد ضروری بهیچ وجه اعزام حضوری زندانی به دادگستری پذیرفتنی نیست و باید دادرسی الکترونیک در استان بصورت کامل و دقیق اجرا شود. 

حجت الاسلام حسینی دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را صادر و اظهار کرد: ظرف مدت ۱۰ روز با حضور و نظارت روسای دادگستری، دادستان‌ها، فرمانداران و روسای زندان شهرستان‌ها، افراد واجد شرایط اشتغال و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در شهرستان‌ها احصاء شده و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود. 

وی افزود: روسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات استان باید در هفته جاری از زندان‌های استان بازدید بعمل آورده و ضمن بررسی مسایل و مشکلات زندانیان، در خصوص تعیین تکلیف بازداشتی‌های کمتر از ۳ روز و بالاتر از ۲ ماه اقدام و نتایج را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند. 

در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز بر لزوم غربالگری، استعدادیابی و آموزش زندانیان در جهت اشتغال آن‌ها تاکید کرد. 

همچنین مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این جلسه اظهارکرد: تعداد ۴۵ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند که می‌طلبد تا این آمار افزایش یابد. 

در این جلسه، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان کردستان به بیان راهکار‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.