حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۹
شناسه : 40893

اصلاحیه آیین نامه ماده (۱۸) اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب ۲۵/۱۱/۱۳۸۶ الف – متن زیر به عنوان تبصره های ۱ و ۲ به ماده ۶ الحاق می شود:تبصره ۱ – برای تسریع در پاسخگویی به تعداد لازم هیئت فرعی تشکیل می شود که نظریه آنان در هیئت اصلی مطرح و تصمیم نهایی […]

پ
پ

اصلاحیه آیین نامه ماده (۱۸) اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب ۲۵/۱۱/۱۳۸۶

الف – متن زیر به عنوان تبصره های ۱ و ۲ به ماده ۶ الحاق می شود:
تبصره ۱ – برای تسریع در پاسخگویی به تعداد لازم هیئت فرعی تشکیل می شود که نظریه آنان در هیئت اصلی مطرح و تصمیم نهایی اتخاذ می گردد.
تبصره ۲ – منظور از ماده (۱۸) اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب و اصلاحیه های بعدی آن اعاده دادرسی فقط نسبت به آرایی است که خلاف بین شرع و مسلمات فقه باشد. بنابراین تسری آن به هر نوع تقاضا جایز نمی باشد. هیئت های موضوع این آیین نامه موظفند با استفاده از منابع معتبر فقهی دقت لازم در رسیدگی به درخواست های مذکور به عمل آورند.

ب – ماده ۱۳ به شرح زیر اصلاح می گردد:
ماده ۱۳ – رسیدگی به تقاضاهای موضوع این آیین نامه بدون اخذ هزینه دادرسی خواهد بود. متقاضی می تواند شخصاً یا توسط وکیل رسمی دادگستری و یا مشاور حقوق درخواست خود را به طور مستدل تنظیم و تسلیم مرجع مربوط نماید. مراجع مربوط موظفند از پدیرش تقاضای بدون لایحه مستند حقوقی خودداری و متقاضیان را ارشاد نموده تا لایحه حقوقی ارایه نمایند.
تبصره – نظر به این که در رسیدگی به درخواست تنفیذ حکم قصاص ، به موضوع خلاف بین شرع نیز رسیدگی می شود، بنابراین از رسیدگی به اعتراض محکومان به قصاص در هیئت های موضوع این آیین نامه خودداری و عین تقاضا به حوزه نظارت قضایی ویژه ارسال گردد.

رئیس قوه قضائیه – سید محمود هاشمی شاهرودی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.