حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۵
شناسه : 40770

جلسه قرارگاه حدنگار آذربایجان غربی با حضور  رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سالن جلسات ثبت اسناد و املاک برگزار شد. ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و امام رضا علیه السلام اظهار […]

پ
پ

جلسه قرارگاه حدنگار آذربایجان غربی با حضور  رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سالن جلسات ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و امام رضا علیه السلام اظهار داشت: تلاش دستگاه قضایی استان و مجموعه‌های مرتبط برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سند دار کردن کلیه اراضی از جمله اراضی ملی، کشاورزی است.

عتباتی با اعلام اینکه تاکنون در اجرای طرح جامع حدنگار برای ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی سند تک برگی صادر شده است ادامه داد: به حمدالله استان آذربایجان غربی توانسته برای صد در صد از اراضی ملی خود سند صادر کند و در این خصوص رتبه اول کشوری را دارا و امید است این روند همچنان با کار جهادی در مورد اراضی کشاورزی نیز ادامه یابد و بتوانیم اولین استانی باشیم که برای صد درصد از اراضی کشاورزی سند تک برگی صادر کرده است.

رئیس شورای قضایی استان افزود: اجرای قانون حدنگار فواید زیادی هم برای مردم و هم دستگاه‌های قضایی و اجرایی دارد تا بتوانند در راستای تحول و اجرایی کردن برنامه‌های توسعه هوشمندانه عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: باید با روشنگری و تبیین موضوعات و بیان فواید اجرای طرح جامع حدنگار مردم را ترغیب به همکاری با مجریان این طرح نمود و در این بین نقش رسانه، دهیاران و شورا‌های روستا را بسیار تاثیر گذار دانست.

وی همچنین گفت که حسب اعلام مسئولان جهاد کشاورزی، در کمیسیون رفع تداخلات ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی که مورد اختلاف بین منابع طبیعی و زارعین بود به عنوان اراضی کشاورزی تشخیص داده شده است که این بکی از فواید اجرای این طرح است تا بدین طریق مالکیت‌ها تثبیت شود.

عتباتی در پایان تاکید کرد: مصوبات جلسات قرارگاه حدنگار استانی مورد تایید دستگاه قضایی استان است و باید در دستور کار تمامی مسئولین مرتبط برای اجرایی کردن آن‌ها قرار گیرد چرا که اجرای قانون جامع حدنگار مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است و منطبق بر سند تحول است و همه باید با یک عزم و اراده انقلابی کمک کنند تا پرونده صدور اسناد تک برگی اراضی کشاورزی در استان آذربایجان غربی در سریعترین زمان ممکن بسته شود.

شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد صدور اسناد تک برگی اراضی کشاورزی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل بیش از ۴۰ هزار قطعه است سند دار شده اند و در دو ماهه نخست سال نیز ۱۹۲۰۹ هکتار که شامل ۱۹۳۲ قطعه اراضی کشاورزی است سند دار شده است که از این لحاظ استان آذربایجان غربی رتبه دوم کشوری را دارا است.

شایان مهر در ادامه به مشکلات پیش رو اجرای طرح حدنگار اراضی کشاورزی از جمله عدم همکاری مناسب دهیاران و شورا‌های روستا و عدم استقبال کشاورزان پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی برای رفع این مشکلات اتخاذ و مصوباتی به تصویب رسید.

از جمله این مصوبات ابلاغ مصوبات قرارگاه حدنگار به تک تک روسای دادگستری ها، جهاد کشاورزی و حسب مورد به فرمانداران و بخشداران برای اجرایی کردن آن‌ها و نیز در اجرای قانون منوط نمودن ارائه هر نوع خدمات از جمله مالی، پشتیبانی، سوخت و سموم کشاورزی و سایر موارد به مالکین اراضی کشاورزی که اقدام به سند دار کردن اراضی کشاورزی خود نمایند با اعطای مهلت و تایید ثبت اسناد و املاک بود تا امر اجرای قانون حدنگار تسهیل شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.