حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۲
شناسه : 40653

هیئت وزیران در جلسه مورخ 15 /2 /1387 بنا به پیشنهاد شماره 11 /1 /74180 مورخ 11 /6 /1386 وزارت کشور و به استناد مواد (2) و (3) قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی – مصوب 1376 – آیین نامه کاربردی شدن کارت شناسایی ملی را به شرح زیر تصویب […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 15 /2 /1387 بنا به پیشنهاد شماره 11 /1 /74180 مورخ 11 /6 /1386 وزارت کشور و به استناد مواد (2) و (3) قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی – مصوب 1376 – آیین نامه کاربردی شدن کارت شناسایی ملی را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین نامه کاربردی شدن کارت شناسایی ملی
مصوب 1387,02,15با اصلاحات و الحاقات بعدی

ماده 1 – کلیه دستگاههای موضوع ماده (2) قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی مکلفند از تاریخ 1 /4 /1387 کارت شناسایی ملی را مبنای احراز هویت، شناسایی و ارایه خدمات به افراد بالای شانزده سال قرار دهند.

ماده 2 – دستگاههای مذکور در ماده (1) این آیین نامه موظفند از تاریخ 1 /4 /1387 ارائه خدمات به متقاضیان را در مواردی که احراز هویت لازم است موکول به ارائه شماره ملی مندرج در کارت شناسایی ملی نموده و در کلیه مواردی که شناسنامه ملاک احراز هویت و تابعیت تقاضا کننده خدمات می باشد، کارت شناسایی ملی را به عنوان جایگزین شناسنامه مبنای عمل قرار دهند.

تبصره – با توجه به کارکرد الکترونیک بارکدهای چاپ شده در کارتها، دستگاههای یاد شده می توانند برای افزایش دقت و سرعت از بارکد خوان استفاده نمایند.

ماده 3 – وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار و امور اجتماعی موظفند از تاریخ 1 /4 /1387 ثبت نام دانش آموزان، دانشجویان و کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای بالای شانزده سال را با ارائه کارت شناسایی ملی به انجام رسانند.

ماده 4 – دستگاههای مذکور در ماده (1) این آیین نامه موظفند از تاریخ 1 /4 /1387 سامانه های اطلاعاتی خود را به نحوی تشکیل و سامان دهند که هر فرد با شماره ملی قابل شناسایی بوده و گردش اطلاعات کارت شناسایی ملی اشخاص (شامل مشخصات فردی، شماره ملی و کدپستی) بین دستگاههای ذی صلاح بر مبنای شماره ملی انجام شود.

تبصره – گردش اطلاعات مذکور بین دستگاههای یاد شده مطابق دستورالعملی خواهد بود که حسب مورد به امضای بالاترین مقام دستگاههای مربوط می رسد.

ماده 5 – سازمان ثبت احوال کشور موظف است اطلاعات لازم در خصوص ویژگیهای کارت شناسایی ملی و نحوه تشخیص اصالت آن را جهت آشنایی کارکنان دستگاههای ذی ربط با رعایت طبقه بندی لازم در اختیار آنان قرار دهد.

ماده 6– سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای ذی ربط مکلفند با سازمان ثبت احوال کشور در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کلیه هموطنان در داخل و خارج از کشور جهت کاربردی نمودن کارت شناسایی ملی همکاری لازم را معمول دارند.

ماده 7 – کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانها و شهرستانها مکلفند امکان دسترسی برخط به آمار و اطلاعات فعالیتهای خود را به ترتیب برای استاندار و فرماندار فراهم نمایند.

تبصره – دستورالعمل اجرایی این ماده توسط وزیر کشور تهیه و به تأیید رییس جمهور می رسد.

ماده 8 – وزارت کشور موظف است اعتبار مورد نیاز اجرای این آیین نامه را در بودجه سنواتی سازمان ثبت احوال کشور پیش بینی و به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارائه نماید.

ماده9 ‏(اصلاحی 01/12/1389)– اعتبار اولین کارتهای شناسایی ملی صادره طی سالهای 1380 لغایت 1383 تا پایان سال 1392 تمدید می گردد.

ماده 10 – ارائه اطلاعات تحصیل شده به موجب این آیین نامه به غیر از مراکز و اشخاصی که قانون تعیین کرده است مشمول مجازات مقرر در ماده (648) قانون مجازات اسلامی – مصوب 1375 – خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور- پرویز داودی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.