حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
شناسه : 40647

کتاب “حقوق کیفری عمومی” نوشته دکتر محمد جعفر حبیب زاده، استاد تمام دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس، یکی از مهمترین کتاب‌های آکادمیک منتشر شده در سال ۱۴۰۲ در رشته حقوق کیفری است. این کتاب در سه بخش اصلی کلیات، پدید مجرمانه و طبقه بندی جرایم نگاشته شده است. در مبحث اول، تعریف حق و تقسیم […]

پ
پ

کتاب “حقوق کیفری عمومی” نوشته دکتر محمد جعفر حبیب زاده، استاد تمام دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس، یکی از مهمترین کتاب‌های آکادمیک منتشر شده در سال ۱۴۰۲ در رشته حقوق کیفری است. این کتاب در سه بخش اصلی کلیات، پدید مجرمانه و طبقه بندی جرایم نگاشته شده است.

در مبحث اول، تعریف حق و تقسیم بندی حقوق بررسی می شود. این بخش شامل مباحثی مانند تعریف حق، تقسیم‌بندی حقوق کیفری، رابطه حقوق کیفری با سایر علوم نظیر جرم‌شناسی، علوم جرم‌یابی و جامعه شناسی است.

در مبحث دوم، پنج بخش به بررسی پدید مجرمانه اختصاص داده شده است. در بخش اول به تعریف جرم، فرایند، ملاک و بنیان‌های جرم انگاری پرداخته شده است. در بخش دوم درباره نظریه های راجع به ارکان تشکیل دهنده جرم و در بخش سوم، چهارم و پنجم نیز پیرامون مبحث رکن قانونی، رکن مادی و رکن روانی سخن گفته شده است.

در مبحث سوم، سه بخش به طبقه بندی جرایم اختصاص داده شده است. این بخش شامل مباحث طبقه بندی جرایم بر اساس رکن قانونی، رکن مادی و رکن روانی است.

با توجه به محتوای کامل و جامع این کتاب، می‌توان آن را به عنوان یک منبع مهم برای قضات، وکلا، دانشجویان و پژوهشگران حقوق، توصیه کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.