حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
شناسه : 40626

نخستین جلسه هم اندیشی و هم افزایی با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سال جاری با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین ایشان در حوزه‌های مختلف و در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.  در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی […]

پ
پ

نخستین جلسه هم اندیشی و هم افزایی با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سال جاری با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین ایشان در حوزه‌های مختلف و در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه، عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تعامل و هم افزایی بیش از پیش میان مدیران و مسئولین دستگاه‌های مختلف در جهت حل مشکلات و مسایل مردم است. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در دیدار اعضای شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعامل دستگاه قضایی استان با نمایندگان مردم در مجلس موجبات حل مشکلات مردم و رضایتمندی عمومی را بدنبال دارد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: از جمله مهم‌ترین و محوری‌ترین اهداف کلان دستگاه قضایی استان اجرای عدالت و رضایتمندی عمومی است که با جدیت در دادگستری استان دنبال می‌شود.

 وی بر لزوم انعکاس کم و کاستی‌ها در خصوص مسایل دستگاه قضایی استان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مدیران این دستگاه در استان تاکید کرد: پرسنل دستگاه قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به لحاظ مراجعات مکرر و متعدد مردمی ملجأ و پناهگاه مردم هستند و حجم عظیمی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به این دو نهاد ارجاع می‌گردد. 

حجت الاسلام حسینی بر لزوم کمک به تخصیص اعتبار احداث پروژه ساختمان اداره کل دادگستری و محاکم تجدیدنظر استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در چند سال اخیر با حداقل امکانات، حداکثر بهره وری ایجاد شده و ضروری است تا نمایندگان مجلس در حدود وظایف قانونی خود در این خصوص چاره اندیشی نمایند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم تصویب لوایح مربوط به شورا‌های حل اختلاف و حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و همچنین افزایش اعتبارات اختصاصی به قوه قضاییه در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. 

در ادامه این جلسه بهزاد رحیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: کمبود پزشک قانونی در استان از مشکلاتی است که باید چاره اندیشی شود. 

همچنین شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه ویژه به مرز باشماق مریوان تاکید کرد و افزود: متاسفانه در شهرستان مریوان کارخانه و واحد تولیدی فعال وجود ندارد و نرخ بیکاری در این شهرستان بالاست. 

پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در این جلسه بر لزوم خروج زندان قروه از سطح شهر تاکید کرد و افزود: مشکلات احداث کارخانه لاستیک رازی و همچنین کارخانه بستنی عسل با رفع موانع موجود باید برطرف شود. 

در پایان این جلسه، نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی بالاتفاق بر لزوم تصویب لوایح مربوط به دستگاه قضایی و همچنین افزایش اعتبارات دستگاه قضایی در برنامه هفتم توسعه تاکید کردند.

گفتنی است که در این جلسه که به مدت ۳ ساعت طول کشید نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خود به ارائه نقطه نظرات در زمینه مسایل مختلف پرداختند و خواستار تعامل بیشتر با دستگاه قضایی استان شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.