حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
شناسه : 40435

علی شعبانی با اعلام خبر ابلاغ «طرح کاهش پرونده‌های موضوع تصادفات جرحی و فوتی با داشتن مقصر متواری»، اظهارکرد: گاهاً در تصادفات جرحی و فوتی مقصر حادثه از صحنه تصادف متواری و همین امر به دلیل طولانی شدن «روند رسیدگی، عدم شناسایی راننده مقصر و…» مجروحان و آسیب دیدگان حادثه را از حیث جبران خسارات […]

پ
پ

علی شعبانی با اعلام خبر ابلاغ «طرح کاهش پرونده‌های موضوع تصادفات جرحی و فوتی با داشتن مقصر متواری»، اظهارکرد: گاهاً در تصادفات جرحی و فوتی مقصر حادثه از صحنه تصادف متواری و همین امر به دلیل طولانی شدن «روند رسیدگی، عدم شناسایی راننده مقصر و…» مجروحان و آسیب دیدگان حادثه را از حیث جبران خسارات وارده دچار مشکل می‌کرد.

وی افزود: در اینگونه حوادث یکی از راه‌های جبران خسارات، پرداخت دیه از صندوق تامین خسارت‌های بدنی است، که تشریفات این موضوع نیز باید کوتاه‌تر شود تا حادثه دیدگان در کمترین زمان به حقوق خود دست یابند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، ادامه داد: به همین دلیل «طرح کاهش پرونده‌های موضوع تصادفات جرحی و فوتی با داشتن مقصر متواری» از سوی دادستانی مرکز استان تدوین و طی مکاتبه‌ای به تمامی مراجع انتظامی استان ابلاغ شد تا از این پس در حوادث بر اساس مفاد این طرح عمل شود.

شعبانی اعلام با بیان اینکه در اجرای این طرح در صورت احراز حادثه و داشتن مقصر متواری پرونده قضایی به شورای حل اختلاف مستقر در دادسرا ارجاع می‌شود، افزود: متعاقبا موضوع حادثه به همراه بدلی از پرونده طی ابلاغ الکترونیک در اختیار صندوق تامین خسارت‌های بدنی قرار گرفته و این مرجع باید ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به کارسازی و یا عدم کارسازی خسارات وارده اعلام نظر کند.

وی اظهار کرد: در صورت کارسازی و پرداخت خسارات از سوی صندوق، شورای حل اختلاف نیز نسبت به مختومه کردن پرونده اقدام می‌کند تا قالب پرونده‌های این موضوع منجر به جبران خسارت از سوی صندوق شود و در صورت عدم احراز و کارسازی؛ پرونده جهت طی روند رسیدگی به شعب تحقیق دادسرا ارجاع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ فقره پرونده با این موضوع تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و بدون شک با اجرای این طرح شاهد کاهش ورودی پرونده و جبران خسارت‌ها در کمترین زمان خواهیم بود تاکیدکرد: این طرح باید با دقت و جدیت در مراجع مختلف انتظامی اجرایی و پیگیری شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.