حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
شناسه : 40244

 یحیی جعفری در جلسه شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه سرپرستان، مدیران و همکاران قضایی و اداری در محاکم تهران، با تاکید بر اجرای برنامه عملیاتی دادگستری استان به تشریح برنامه ها، اقدامات و انتظارات پیش رو در سال جاری پرداختند. وی در این جلسه با اشاره […]

پ
پ

 یحیی جعفری در جلسه شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه سرپرستان، مدیران و همکاران قضایی و اداری در محاکم تهران، با تاکید بر اجرای برنامه عملیاتی دادگستری استان به تشریح برنامه ها، اقدامات و انتظارات پیش رو در سال جاری پرداختند.

وی در این جلسه با اشاره به برنامه ابلاغی دادگستری استان، بر ضرورت اجرای کامل آن به مثابه سال گذشته تاکید داشت و گفت از سرپرستان مجتمع‌های قضایی و مدیران ستادی انتظار می‌رود با برنامه ریزی و هدف گذاری در اجرای این امر مهم، همت مضاعف داشته باشند.

رئیس کل محاکم تهران با اشاره به وظایف حفاظتی و نظارتی مدیران، توفیق در ارتقای سلامت دستگاه قضایی را توجه دو جانبه، هم به تکالیف و هم حقوق پرسنل مجموعه دانست و تاکید کرد: مطالبه گری به حق در زمینه انجام وظایف و تکالیف وقتی موثر و مفید خواهد بود که پرسنل نیز به انتظار به حق خود در توجه به حقوق آنان برسند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم نظارت و حفاظت، ارتقاء جایگاه قاضی و قضا است و همچنین باید نتیجه نظارت افزایش انگیزه و برانگیختن حس مسئولیت پذیری باشد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این نشست، با اشاره به ساماندهی شعب خانواده در محاکم تهران، این اقدام را موثر در تکریم مراجعین و خدمت رسانی مطلوب به مردم دانست و گفت: با این برنامه در راستای سیاست‌های تحولی محاکم، همه شعب خانواده در دو مجتمع قضایی خانواده یک و خانواده دو متمرکز شده است که در آینده آثار و برکات آن را خواهیم دید.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات مهمی که همواره محاکم تهران را رنج می‌دهد کمبود نیروی انسانی اعم از قضایی و اداری است که انتظار داریم مسئولان امر به این نکته توجه ویژه داشته باشند که بتوانیم همواره در خدمت رسانی و ارائه خدمات پیشرو باشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود خطاب به سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران اظهار کرد: انتظار داریم با برنامه ریزی و نظارت بیشتر در پرونده‌های اجرای احکام تسریع شود.

در این نشست تخصصی جواهری رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، زارعی مسئول واحد ارزشیابی قضات دادگستری استان، سروی معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان، ضمن ارائه نکات و انتظارات حفاظتی، نظارتی و ارزشیابی، پاسخگوی سوالات و مشکلات سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران بودند.

در این جلسه محمد ملائی معاون قضایی و اجرایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، با بیان سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم، به ارائه گزارشى جامع و مقایسه‌ای از عملکرد کمی و کیفی دادگاه هاى عمومى و انقلاب تهران در سال ۱۴۰۱ و تبیین برنامه اجرایی عملیاتی سال ۱۴۰۲ دادگستری استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد اهداف برنامه اجرایی و همچنین به ارائه گزارش ایرادات بازدید‌های دور ه‌ای از مجتمع‌های قضایی در سال ۱۴۰۱ پرداختند.

در بخش اول این نشست حجت الاسلام و المسلمین امیر رضا دهقانی نیا سرپرست مجتمع‌های قضایی شهید بهشتی و رضا حاتمی ماربینی سرپرست مجتمع قضایی خانواده یک در حضور مدیران حفاظت واطلاعات، ارزشیابی قضات و نظارت و بازرسی دادگستری استان به نمایندگی از سایر مجتمع‌های قضایی به ارائه آسیب ها، انتظارات و راهکار‌های کاربردی در حل مشکلات پرداختند و در بخش دیگر این نشست، معاونان و مدیران ستادی محاکم، مدیران و سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران در حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌ها خود در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی محاکم پرداختند که عمده مشکلات آن‌ها کمبود نیروی انسانی اعم از (قضایی و اداری) بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.