حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
شناسه : 40174

در تیرماه سال گذشته و دیدار مقامات عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب ایشان سند تحول قضایی را یکی از مترقی‌ترین اسناد تحول خواندند و بر اجرای آن تاکید کردند. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز بار‌ها بر اجرای سند تحول قضایی و ضرورت اجرای آن تاکید کرده است. در سند تحول قضایی که مورد […]

پ
پ

در تیرماه سال گذشته و دیدار مقامات عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب ایشان سند تحول قضایی را یکی از مترقی‌ترین اسناد تحول خواندند و بر اجرای آن تاکید کردند. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز بار‌ها بر اجرای سند تحول قضایی و ضرورت اجرای آن تاکید کرده است. در سند تحول قضایی که مورد توجه ویژه همگان قرار دارد بر سه اصل اقدامات فناورانه و هوش مصنوعی، بهره گیری از فناوری‌های نوین و ارائه خدمات آسان و ارزان استوار است. همچنین یکپارچه سازی حداکثری سامانه‌ها با ایجاد میز کار یکپارچه قوه قضاییه یکی از تاکیدات سند تحول قضایی است. با همین هدف و برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مردم پنجره واحد الکترونیک خدمات قضایی ایجاد شده است و در آن خدمات گوناگون و پرکاربرد ارائه می‌شود. خدماتی که بر سه محور بهره گیری از فناوری‌های نوین، ارائه خدمات آسان و ارزان قضایی و هوش مصنوعی بنیان نهاده شده است. در حال حاضر ۲۸ خدمت بلاغ الکترونیک قضایی، سامانه آگهی قضایی، اطلاع رسانی پرونده، سامانه ثنا، گواهی عدم سو پیشینه، نوبت دهی قضایی، نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی، درخواست‌های من، قرارداد‌های وکالت من، نظرسنجی من، سوابق محکومیت‌های مالی، درگاه پرداخت اینترنتی هزینه ها، فهرست واحد‌های قضایی، فهرست دفاتر خدمات قضایی، استعلام مدارک قضایی، استعلام ضعیت وکیل، استعلام وضعیت کارشناس، محاسبه هزینه دادرسی، محاسبه هزینه خدمات، آموزش سامانه ها، جلسات مجازی، دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری، سامانه سامع و سامانه ثبت من در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود و قرار است خدمت پر تراکنش لایحه در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول قضایی و تهیه یک درگاه یکپارچه جهت دریافت خدمات الکترونیک قضایی ارزان و آسان راه اندازی شده است گفت: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند از خدماتی که قوه قضاییه ارائه می‌دهد استفاده کنند. در حال حاضر ۲۸ خدمت الکترونیکی در این پنجره واحد قرار دارد. جلوگیری از سردرگمی مردم، کاهش هزینه‌های آنان و دسترسی ارزان و سریع مردم به خدمات قضایی از مزیت‌های این خدمت است. 

محمد کاظمی فرد با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از پنجره واحد الکترونیک قوه قضاییه گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر وارد پنجره واحد الکترونیک قوه قضاییه می‌شوند و بیش از ۱۰۰ هزار خدمت دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه به زودی خدمت پر تراکنش لایحه در پنجره واحد خدمات الکترونیک قوه قضایی قرار می‌گیرد گفت: این خدمت یکی از خدمات پرتراکنش قوه قضاییه است و تاثیر مهمی در ارائه خدمات در این پنجره ایجاد می‌کند و باعث کاهش هزینه‌های مردم، تسریع فرایند دادرسی، صرفه جویی در وقت و زمان و خدمت به مردم ایفا می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.