حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
شناسه : 40089

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع قضات، مسئولان قضایی و اجرایی و مردم شهرستان مرودشت ضمن گرامیداشت روز کارگر و همچنین روز معلم گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که قشر کارگر با همت عالی در مسیر تولید و همچنین معلمان با تربیت متخصصان، نقش بسزایی در حرکت رو به پیشرفت کشور ایفا […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع قضات، مسئولان قضایی و اجرایی و مردم شهرستان مرودشت ضمن گرامیداشت روز کارگر و همچنین روز معلم گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که قشر کارگر با همت عالی در مسیر تولید و همچنین معلمان با تربیت متخصصان، نقش بسزایی در حرکت رو به پیشرفت کشور ایفا می‌کنند و لازم است جایگاه و مقام این دو قشر تأثیر گذار در جامعه بیش از همیشه حفظ و تکریم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دادستان در مقام مدعی العموم مهمترین نقش در مقابله با فساد را دارد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد: باید با تلاش و همت ویژه اژد‌های هفت سر فساد را ریشه کن کنیم و در این بین دستگاه قضایی و بخصوص دادستان‌ها به عنوان پیشانی مبارزه قاطع با فساد نزد مردم و افکار عمومی شناخته می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به وظایف مهم خطیر و متعدد دادستان اشاره و توصیه کرد: امروز در استان فارس به همت قضات و کارکنان تلاشگر دادگستری مهمترین چالش سال‌های اخیر دستگاه قضایی یعنی اطاله دادرسی مهار شده است و در برنامه‌های عملیاتی و تحولی به دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات قضایی هستیم که بخش عمده‌ای از این ارتقاء کیفیت در رسیدگی‌ها در نتیجه عملکرد دقیق دادسرا‌ها بروز و ظهور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با تأکید بر توجه ویژه دادستان‌ها به امور زندان و سرکشی مستمر و مداوم به زندانیان گفت:  یکی از سیاست‌های مهم قضایی که در سال‌های اخیر مد نظر قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود پرهیز قضات از زندانی کردن افرادی است که با جرائم خُرد و کوچک به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی زندان را جای مجرمان خطرناک و مهم دانست و تصریح کرد: برای جرائم غیرعمد و جرائم خُرد تأکید بر صلح و سازش است، اما در راستای برقراری امنیت، برخورد قاطعانه و بدون اغماض از سوی دادستان‌ها با مرتکبین جرائم خشن که امنیت عمومی جامعه را خدشه دار می‌کنند لازم و ضروری است.  

رئیس کل دادگستری استان فارس پرهیز ار عملکرد جزیره‌ای را از دیگر اقدامات مهم در مجموعه قضایی ارزیابی کرد و افزود: دستگاه قضایی امروز بیش از هر زمان در کنار مسئولان اجرایی دغدغه پیشبرد امور را دارند و  تعاملات بین سازمانی به دور از خدشه دار شدن استقلال قضایی و در راستای اجرای بهتر و با کیفیت‌تر امور و خدمت به مردم از جمله اولویت‌های دادگستری و مجموعه قضایی استان است.

وی به احیای حقوق عامه از سوی دادستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه اختیارات و وظایف گسترده‌ای بر عهده دادستان‌ها گذاشته شده است و در شهرستان مرودشت که اغلب سرمایه گذاران در واحد‌های صنعتی و تولیدی، صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و همچنین صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند لازم است دادستان ورود قانونی داشته و ضمن حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های مشروع و قانونی آنان بر اجرای مسئولیت اجتماعی این واحد‌ها در قبال مردم، نظارت کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تلاش‌های  محمد زارع دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان مرودشت  با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و قاضی اسماعیل سیاوش پور با حکم ریاست قوه قضائیه به سمت دادستان جدید شهرستان مرودشت منصوب شد.

شهرستان مرودشت پس از شیراز بزرگترین حوزه قضایی استان فارس است که در ۴۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.