حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
شناسه : 40023

 دسترسی آسان و ارزان به خدمات قضایی از جایگاه والایی برای مسولان قضایی برخوردار بوده است. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز این مهم را در اولویت سیاست‌های قرار داده است و اقدامات متفاوتی در این خصوص انجام داده است. یکی از این اقدامات احراز هویت برخط کد ثنا است. از بین رفتن […]

پ
پ

 دسترسی آسان و ارزان به خدمات قضایی از جایگاه والایی برای مسولان قضایی برخوردار بوده است. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز این مهم را در اولویت سیاست‌های قرار داده است و اقدامات متفاوتی در این خصوص انجام داده است. یکی از این اقدامات احراز هویت برخط کد ثنا است. از بین رفتن محدودیت‌های جغرافیای، از بین رفتن محدودیت‌های زمانی، رعایت حقوق شهروندی برخی از ویزگی‌های احراز هویت برخط کد ثنا است.

محمد کاظمی فرد با بیان اینکه احراز هویت بر خط در راستای ارایه خدمات آسان و ارزان ایجاد شده است گفت: ثبت‌نام ثنا، جزء خدمات پایه و درگاه ورود به ارائه دیگر خدمات حقوقی و قضایی در قوه‌قضاییه به مردم است که تا قبل از احراز هویت برخط، به‌صورت حضوری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می‌پذیرفت، اما امروز با بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا این خدمت به صورت غیر حضوری نیز در اختیار مردم قرار داده شده است. این خدمت محدودیت‌های زمانی و مکانی را از بین برده و باعث صرف جویی در وقت مردم شده است. این خدمت که در راستای حقوق شهروندی صورت گرفته است کاهش هزینه‌های مردم رابه همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری‌های نوین خدمت به مردم را سرعت داده است گفت: نمونه‌ای از بهره گیری از فناوری‌های نوین احراز هویت برخط کد ثنا است. در سال گذشته بیش از ۹۷۶ هزار نفر از این طریق احراز هویت خود را به صورت برخط انجام داده اند و شناسه قضایی دریافت کردند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمام تلاشمان را بکار گرفته ایم تا دسترسی مردم به عدالت خدمات الکترونیک قضایی را آسان کنیم گفت: در سال گذشته ۹۷۶ هزار و ۸۶۴ نفر به صورت بر خط و غیر حضوری احراز هویت خود را برای دریافت کد ثنا انجام داده اند که در مقایسه با سال گذشته اش که ۵۱۴ هزار و ۷۵۲ احراز هویت برخط به ثبت رسیده است ۸۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.