حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
شناسه : 39776

 اهمیت پیشگیری از بروز شکایات علیه جامعه پزشکی استان مهمترین تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست با هیئت مدیره نظام پزشکی استان فارس بود.  حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات جامعه پزشکی در جمع اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان فارس با تاکید بر اهمیت و نقش […]

پ
پ

 اهمیت پیشگیری از بروز شکایات علیه جامعه پزشکی استان مهمترین تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست با هیئت مدیره نظام پزشکی استان فارس بود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات جامعه پزشکی در جمع اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی استان فارس با تاکید بر اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر تدوین برنامه‌هایی در راستای پیشگیری از بروز شکایات علیه جامعه پزشکی توسط نظام پزشکی استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به اهمیت دانش روز و استفاده از ابزار هوش مصنوعی خواستار ورود پزشکان و سازمان نظام پزشکی به این حیطه شد و تصریح کرد موارد حقوقی مرتبط با این حوزه نیز مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه نظام پزشکی خواستار ورود و ارائه نظرات کارشناسی در تدوین آیین نامه‌های کشوری شد و افزود: مجموعه قضایی استان آماده پیگیری برخی از خواسته‌های جامعه پزشکی از مراجع قانونی کشور است.

  حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان ضمن قدردانی از پزشکان گفت: شیراز بعنوان قطب پزشکی جنوب کشور معروف است بنابراین همه باید تلاش کنیم تا در همه حوزه‌ها بخصوص با تکیه بر مسائل آموزشی مستمر و به روز شدن دانش پزشکان استان در این حوزه همچنان در قله کشور باشیم.

در این نشست محمد رضا دیدبان نیز ضمن تقدیر از مجموعه قضایی استان فارس، ابتدا گزارشی از فعالیت‌های سازمان در زمینه روند بررسی پرونده‌های قضایی ارائه کرد و سپس سایر اعضای هیئت مدیره موضوعاتی از جمله دخالت افراد فاقد صلاحیت در حیطه پزشکی و دندانپزشکی را مطرح و درخواست کردند که برای این افراد جریمه‌هایی متناسب اعمال شود تا اثر بازدارندگی لازم را داشته باشد.

نماینده گروه مامایی نیز درخصوص طرح جوانی جمعیت و نقش پزشک و ماما جهت کمک به بیمار و برطرف نمودن عوارض ناشی از سقط جنین‌های غیرقانونی و مصرف دارو‌های غیرمجاز توسط بیمار که برخی موارد عوارض جبران ناپذیر برای بیمار به همراه دارد نیز به بیان توضیحاتی پرداخت.

دراین نشست همچنین به موضوع عدم تناسب تعرفه مصوب با قیمت تمام شده خدمات و شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه نیز اشاره شد.

گفتنی است در راستای پیشنهادات مطرح شده و افزایش تعاملات دو جانبه مقرر شد در آینده‌ای نزدیک نشست مشترک با حضور اعضا هیئت مدیره نظام پزشکی با قضات دادسرا‌ها، دادگاه‌های عمومی و انقلاب و محاکم تجدیدنظر تشکیل و موارد مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.