حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
شناسه : 39615

در سومین جلسه دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان مسئولان و معاونین قضایی در محل حوزه ریاست دادگستری استان به درخواست‌های قضایی ۵۲ تن از مراجعان بررسی و در راستای تکریم مراجعان دستورات پیگیری توسط مدیر ارشد قضایی استان صادر شد. در این حاشیه جلسه دیدار مردمی، نماینده عالی قوه قضائیه در استان ضمن اشاره […]

پ
پ

در سومین جلسه دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان مسئولان و معاونین قضایی در محل حوزه ریاست دادگستری استان به درخواست‌های قضایی ۵۲ تن از مراجعان بررسی و در راستای تکریم مراجعان دستورات پیگیری توسط مدیر ارشد قضایی استان صادر شد.

در این حاشیه جلسه دیدار مردمی، نماینده عالی قوه قضائیه در استان ضمن اشاره به برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ در راستای تکریم ارباب رجوع دسترسی مردم به مسئولان را از جمله حقوق شهروندی آنان خواند و افزود: روند تسهیل ملاقات مراجعان با مسئولان قضایی استان فارس از سال‌های دور در دستور کار دادگستری فارس بوده است و این سنت در سال‌های اخیر به صورت منسجم‌تر و برنامه ریزی شده دنبال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه در مجموعه دادگستری فارس علاوه بر ملاقات‌های برنامه ریزی شده در دفتر مدیریت و همچنین دیدار‌های موردی در مساجد و اماکن عمومی پاسخ گویی به مراجعات مردمی توسط قاضی حوزه ریاست نیز به صورت روزانه انجام می‌شود، گفت: موضوع تکریم ارباب رجوع و سهولت در دسترسی مسئولان قضایی و جدیت در پاسخ گویی به مراجعان از جمله شروط اعطای مسئولیت به روسا و دادستان‌ها در کلیه حوزه‌های قضایی استان است.

وی با بیان این مطلب که مراجعان به دستگاه قضایی کسانی هستند که مورد ظلم و تعدی قرار گرفته و یا حق و حقوقی را از دست داده اند گفت: مراجعان ما، دستگاه قضایی را پناهگاه خود قرار داده اند بنابراین باید درکمال احترام، عدل و انصاف با آنان برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: در حال حاضر موضوع تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مراجعان از جمله شاخص‌های سنجش دادگستری‌ها و حوزه‌های قضایی و همچنین قضات در کلیه شعب قلمداد می‌شود و عمل به این شاخص مهم توسط مدیریت ارشد قضایی استان با جدیت بررسی و نظارت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان تلاش کردیم تا به اتفاق دادستان مرکز استان با حضور در دو مسجد در شیراز، یک حوزه قضایی و همچنین در حاشیه برگزاری نماز جمعه و راهپیمایی روز جهانی قدس مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان بررسی و به تقاضا‌های عمومی رسیدگی کنیم.

گفتنی است، دیدار‌های عمومی رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز به ورال سال‌های گذشته در ساعات اداری روز‌های سه شنبه هر هفته به ترتیب در محل حوزه ریاست دادگستری استان فارس واقع در میدان شهداء، دادستانی مرکز استان واقع در ابتدای خیابان ابریشمی شیراز و مجتمع حقوقی ملاصدار واقع در انتهای خیابان شهید جمالی برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.