حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
شناسه : 39569

علی دهقانی در نشست با قضات تجدید نظر استان خوزستان، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک، گرامی داشت شب‌های قدر و تسلیت شهادت حضرت امام علی (ع)، اظهار کرد: دادگاه تجدیدنظر استان به لحاظ تصمیم‌گیری نهایی در پرونده‌ها، قطعیت آرای صادره و ختم رسیدگی به پرونده، از اهمیت […]

پ
پ

علی دهقانی در نشست با قضات تجدید نظر استان خوزستان، ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک، گرامی داشت شب‌های قدر و تسلیت شهادت حضرت امام علی (ع)، اظهار کرد: دادگاه تجدیدنظر استان به لحاظ تصمیم‌گیری نهایی در پرونده‌ها، قطعیت آرای صادره و ختم رسیدگی به پرونده، از اهمیت بالایی برخوردار است و مرجع تمام‌کننده دعاوی قضایی است به همین دلیل ارتقای سطح کیفی و کمی عملکرد این دادگاه، از ضروریات است.

وی از قضات حاضر در این نشست خواست تا با تسریع همراه با دقت در رسیدگی به پروندده‌ها، اتقان آراء و به‌روز کردن دانش حقوقی و شیوه‌های رسیدگی، به ارتقای سطح کیفی این محاکم کمک کنند.

 دهقانی با تاکید بر اهمیت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق، گفت: کوتاه کردن فرایند‌های رسیدگی قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی، از تشکیل دعاوی مرتبط با پرونده و نیز شکل‌گیری بستر‌های فسادزا پیشگیری می‌کند، اما این سرعت باید با مطالعه دقیق پرونده و در صورت نیاز، استفاده از نظرات کارشناسان همراه باشد.

وی با قدردانی از تلاش قضات دادگاه‌های تجدید نظر در خصوص عملکرد یک ساله این دادگاه، گفت:در سال گذشته ۵۹ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به محاکم تجدید نظر استان خوزستان وارد شد که رشد ۱۰ درصدی را داشته است و در همین مدت ۶۰ هزار و ۴۴۲ فقره پرونده نیز رسیدگی و مختومه شده است که رشد بالغ بر ۱۱ درصد را نشان می‌دهد. 

 دهقانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این دادگستری جهت تسریع در رسیدگی‌ها به پرونده‌های قضایی، بهبهود کیفی آرای قضایی، کاهش حجم کار قضات و کارکنان و افزایش رضایتمندی مردم، افزایش شعب و قضات دادگاه تجدیدنظر استان است که در سال جدید به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

در ادامه این نشست، رئیس دادگاه‌های تجدیدنظر استان خوزستان نیز ضمن تقدیر از تلاش قضات و کارکنان این دادگاه، گزارشی از عملکرد شعب مختلف ارائه کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.