حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
شناسه : 39525

 شهرام کرمی بااشاره به نظارت‌هایی که بر فعالیت دادسرا‌های استان صورت می‌گیرد، اظهارکرد: در این راستا، بصورت ماهیانه وضعیت عملکرد آن‌ها به شکل آماری مورد بررسی قرار می‌گیرد.  وی ادامه داد: بررسی آمار شکوائیه‌های ارسالی به دادسرا‌های استان، صدور گواهی عدم پیشینه، شعب نامتعارف، پرونده‌های مسن، بازداشتی‌ها، قرار‌های موقوفی تعقیب، ترک و تعلیق تعقیب و […]

پ
پ

 شهرام کرمی بااشاره به نظارت‌هایی که بر فعالیت دادسرا‌های استان صورت می‌گیرد، اظهارکرد: در این راستا، بصورت ماهیانه وضعیت عملکرد آن‌ها به شکل آماری مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: بررسی آمار شکوائیه‌های ارسالی به دادسرا‌های استان، صدور گواهی عدم پیشینه، شعب نامتعارف، پرونده‌های مسن، بازداشتی‌ها، قرار‌های موقوفی تعقیب، ترک و تعلیق تعقیب و … در این نظارت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات بهتر کارکنان دادسرا به مردم، برای نیرو‌های جدید الاستخدام دوره‌های آموزشی بویژه در بحث آشنایی با خدمات الکترونیک برگزار می‌شود. 

وی همچنین از راه اندازی سامانه سجل قضایی کشوری در دادسرای کرمانشاه هم خبرداد و گفت: باتوجه به تاکیدات دادستان کل کشور مبنی بر ضرورت بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های افراد به ویژه کسانی که تقاضای صدور گواهی عدم سوء پیشینه را دارند، با اقدامات انجام شده دسترسی لازم به سامانه سجل قضایی کشوری برای تمام دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های عمومی بخش استان کرمانشاه فراهم شده است. 

کرمی یادآورشد: در این سامانه وضعیت پرونده‌های افراد در سراسر کشور به صورت خلاصه در یک صفحه نمایش داده می‌شود، که این امر صدور گواهی عدم سوء پیشینه را برای مرجع قضایی راحت‌تر و سریعتر خواهد کرد. 

به گفته این مسئول، راه اندازی این سامانه باعث شده است تا طی یکسال گذشته میانگین مدت پاسخگویی به در خواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه در استان از ۵۱ ساعت به ۱۳ ساعت کاهش پیدا کند. 

وی در ادامه همچنین از تکمیل و به روز رسانی بانک اطلاعات مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار در استان هم خبرداد و گفت: با توجه به اینکه پایگاه اطلاعاتی قوی می‌تواند در جلوگیری از وقوع جرم و کنترل مجرمان حرفه‌ای و نیز تصمیمات واحد قضایی در رسیدگی به پرونده‌های اشخاص تاثیر داشته باشد، بنابراین این بانک اطلاعاتی مورد بروز رسانی قرار گرفت. 

کرمی تاکید کرد: ضرورت دارد، اراذل و اوباش و افرادی که زمینه ارتکاب جرم دارند شناسایی و مورد رصد دستگاه قضایی، انتظامی و نهاد‌های امنیتی قرار گیرند و باید پیش از وقوع و ارتکاب جرم، مانع اقدامات آن‌ها شد. 

به گفته این مسئول، تاکنون اطلاعات ۷۲۶ نفر از مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار در استان در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.