حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
شناسه : 39389

شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در جلسه مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۸، بنا به پیشنهاد هیأت واگذاری، به استناد جزء (۶) بند (الف) ماده (۴۰) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی […]

پ
پ

شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در جلسه مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۸، بنا به پیشنهاد هیأت واگذاری، به استناد جزء (۶) بند (الف) ماده (۴۰) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و در اجرای تبصره (۱) بند (الف) ماده (۴۰) قانون یاد شده، نظام نامه فعالیت های فرهنگی- تبلیغاتی برای بسترسازی، بهبود و شفافیت امر واگذاری را به شرح زیر تصویب نمود:

نظام نامه فعالیت های فرهنگی- تبلیغاتی در امر واگذاری ها
مصوب 1388,07,18

الف – به منظور نظام بخشیدن و ایجاد مدیریت کارآمد و واحد برای ارتقای سطح امور فرهنگی و تبلیغاتی در امر واگذارها و همچنین بسترسازی، بهبود و شفافیت این امور، کمیته ای در سازمان خصوصی سازی بدون ایجاد و گسترش تشکیلات اجرایی خاص مرکب از اعضای زیر تشکیل می شود:
۱- رییس سازمان خصوصی سازی (رییس کمیته)
۲- نماینده شرکت بورس اوراق بهادار
۳- نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیأت نظارت بر مطبوعات
۴- نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
۵- نماینده اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران
۶- نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران

تبصره ۱– کمیته می تواند حسب موضوع از کارشناسان صاحب نظران ذی صلاح در جلسات دعوت نماید.

تبصره ۲– دستورالعمل برگزاری جلسات و اخذ تصمیمات این کمیته توسط اعضای آن تصویب خواهد شد.

ب – از زمان تصویب این نظام نامه، تمامی دستگاه های اجرایی و همچنین سازمان خصوصی سازی مکلف اند اقدامات مورد نظر در زمینه واگذاری ها را در چارچوب مصوبات کمیته موضوع بند (الف) فوق و با توجه به تکالیف زیر به انجام رسانند:
۱- انتشار به موقع، صحیح و جامع اطلاعات به ویژه در زمینه عملکرد مالی و مدیریتی بنگاه هایی که واگذار شده یا در حال واگذاری هستند. این اطلاعات می بایستی شفاف، کامل، مستند و فراگیر بوده و برای افزایش آگاهی تمامی مخاطبان و آحاد جامعه به منظور ارزیابی تصمیمات گذشته و تصمیم سازی برای آینده منتشر شود. در این حوزه گردآوری، پالایش، طبقه بندی و ذخیره سازی دایمی اطلاعات صورت می گیرد.
۲- برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش ها، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ و نظایر آن. در این حوزه خدمات مشورتی، مطالعات تطبیقی و انتشار نشریه های تخصصی با مشارکت مراکز علمی و اقتصادی، اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و همچنین تشکل های حرفه ای و تخصصی به انجام می رسد و به سوالات و اشکالات در زمینه واگذاری ها پاسخ داده می شود.
۳- انجام اقدامات مناسب، مؤثر و کارآمد برای پیشبرد برنامه واگذاری بنگاه ها و تقویت مشارکت فعالان اقتصادی و عموم مردم با تبلیغات مناسب آماده شده و زمینه لازم برای تصمیم گیری سیاست گذاران، مدیران و کارشناسان دستگاه های نظارتی در یک فضای شفاف در امر واگذاری فراهم کرد.

ج – تمامی فعالیت های فرهنگی- تبلیغاتی موضوع این نظام نامه با استفاده از شیوه های زیر صورت خواهد گرفت:
۱) برگزاری میزگرد، کارگاه آموزشی، همایش، مصاحبه های رادیویی، تلویزیونی، مطبوعاتی و دیگر نشست های تخصصی و عمومی در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی.
۲) تهیه انواع برنامه های رادیویی و تلویزیونی از جمله فیلم های مستند و همچنین تهیه انواع نشریه ها و متون تخصصی و عمومی در زمینه خصوصی سازی و نیز بنگاه های مشمول واگذاری و واگذار شده.
۳) راه اندازی، تقویت و معرفی پایگاه اینترنتی خصوصی سازی و ارایه اخبار، اطلاعات و آمار به هنگام در آن.
۴) طراحی و ارایه برنامه ها و بسته های آموزشی در مورد قوانین و مقررات اجرایی و روش های کاری برای اطلاع فعالان اقتصادی کشور و سایر علاقه مندان.
۵) فراهم آوردن امکان بازدید سرمایه گذاران داخلی و خارجی، دانشگاهیان و سایر گرئه های علاقه مند از بنگاه های خصوصی شده برای شفاف سازی نتایج حاصل از واگذاری قطعی آن ها.
۶) انتشار اسامی خریداران، مشاوران و دست اندر کاران واگذاری بنگاه های واگذار شده بلافاصله پس از واگذاری قطع آن ها.
۷) طراحی برنامه های همکاری مشترک نهاد متولی بازار سرمایه، خصوصی سازی و سرمایه گذاری خارجی با هدف جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی.
۸) به کارگیری هرگونه روش و ابزار اجرایی دیگر در راستای نظام بخشیدن، ترویج و فرهنگ سازی و شفاف سازی امر واگذاری ها در چارچوب مقررات مربوط.

د – تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط مکلف اند گزارش عملکرد خود را هر شش ماه یکبار به سازمان خصوصی سازی ارایه نمایند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی- سیدشمس الدین حسینی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.