حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
شناسه : 39329

علی دهقانی ضمن قدردانی از اعضای شورا‌های حل اختلاف، صلح‌یاران ستاد صبر و شیوخ و بزرگان طوایف در برگزاری جلسات مصالحه و سازش میان طرفین، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت معنوی بزرگی برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است و باید با تاسی به قرآن کریم و سیره رسول اکرم (ص) […]

پ
پ

علی دهقانی ضمن قدردانی از اعضای شورا‌های حل اختلاف، صلح‌یاران ستاد صبر و شیوخ و بزرگان طوایف در برگزاری جلسات مصالحه و سازش میان طرفین، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت معنوی بزرگی برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین است و باید با تاسی به قرآن کریم و سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، به نحو شایسته از برکات این ماه مبارک بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و همچنین سند تحول قضایی مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های کیفری که منتهی به حکم قصاص شده‌اند و مصالحه میان طرفین دعوی، کارگروه‌هایی جهت رسیدگی و مصالحه در استان تشکیل شده است.

دهقانی با اشاره به سازش در۹۰ درصد پرونده‌های قصاص نفس استان خوزستان در سال گذشته، گفت: خوزستان جرو استان‌های پیشتاز در ایجاد مصالحه است که این مهم را مدیون مردم شریف و ولایتمدار استان و همراهی آنان در پویش‌های مختلف شورا‌های حل اختلاف در مناسبت‌های مختلف هستیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در پویش معنوی «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» که از اسفندماه سال گذشته آغاز و تا خردادماه امسال ادامه دارد، ۷ پرونده قصاص استان به صلح و سازش انجامید. همچنین به آزادی محکومان جرائم مالی غیرعمد نیز پرداخته شده که در کنار جشن‌های گلریزان ستاد دیه استان و انجمن حمایت از زندانیان، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.  

دهقانی از مردم استان خواست تا ضمن پرهیز از هرگونه نزاع و درگیری که می‌تواند آثار سوئی در پی داشته باشد، در دعاوی و اختلافات خود به مسائل اخلاقی دین مبین اسلام توجه کنند و تا جایی که می‌توانند با گذشت و مصالحه از ادامه دعوا و دامن زدن به اختلافات پیشگیری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.