حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
شناسه : 39271

 آیین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه فارس به مناسبت میلاد امام حسن (ع)و با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، مسئولان قضایی و سایر مسئولان استان فارس، خیران نیک اندیش و به همت ستاد دیه استان فارس در شیراز برگزار شد. رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین جشن گلریزان آزاد سازی […]

پ
پ

 آیین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه فارس به مناسبت میلاد امام حسن (ع)و با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، مسئولان قضایی و سایر مسئولان استان فارس، خیران نیک اندیش و به همت ستاد دیه استان فارس در شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد از اجرای طرح” سهم من چهل ” خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی در زندان‌های استان فارس به سر می‌برند و با توجه به جمعیت این استان، سهم هر استان فارس ۴۰هزار تومان است؛ که امیدواریم در این پویش که تا پایان ماه مبارک رمضان هم ادامه دارد با مشارکت و کمک خیرین استان فارس بتوانیم زمینه آزادای زندانیان جرائم غیر عمد و مالی استان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در آیین جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد ابراز امیدواری کرد و گفت:در حال حاضر ۹۵۰ تن زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان فارس با بدهی ۳۰۰ میلیارد تومان به سر می‌برند که با قبولی دادخواست اعسار توسط دادگستری فارس و همچنین اعلام رضایت شکات و کمک‌های خیرین و نیکوکاران امیدواریم زمینه آزادی و بازگشت این زندانیان هرچه زودتر فراهم گردد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی آزاد شدندادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته ۳ هزارزندانی مشمول عفو گسترده از سوی مقام معظم رهبری شدند و ۹ هزار تن از مجرمین جرائم خرد نیز حکم جایگزین حبس گرفتند وبیش از هزار نفر نیز با تخفیف مجازات به استفاده از پابند الکترونیک محکوم شدند و در سال جاری نیز با برنامه ریزی صورت رفته در صددیم تا بتوانیم آمار مجازات‌های جایگزین حبس را در مورد مجرمین جرائم خرد افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه تعداد ۳۹ زندانی زن با بدهکاری ۲۰ میلیارد تومان در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند، افزود: امیدواریم تا به کمک خیرین تمام زندانیان زن محکوم مالی و جرائم غیر عمد را آزاد کنیم تا استان فارس فاقد زنان زندانی جرایم غیرعمد شود.

وی در ادامه به جمعیت زیاد خیرین نیک اندیش استان فارس اشاره کرد و گفت: با جمع آوری ۲۰۰ میلیارد تومان امکان آزادی تمام زندانی‌های جرائم غیر عمد و مالی استان فراهم خواهد شد و نخستین استان کشور فاقد زندانی جرایم غیرعمد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: استفاده از تأسیسات ارفاقی در مرحله دادسرا و مجازات‌های جایگزین حبس در مرحله صدور آرای قضایی از سوی قضات دادگاه کیفری علاوه براین که سبب حبس‌زدایی و خلوت‌شدن زندان‌ها می‌شود به امنیت اجتماعی جامعه نیز کمک می‌کند وسبب کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از زندانی شدن اشخاص به خصوص نسبت به خانواده آنان می‌شود و تمام تلاش مجموعه قضایی استان فارس بر این است که هم از ورودی زندان‌ها کاسته شود و هم کسانی که در زندان‌ها به سرمی برند مشمول ارفاقات قانونی قرار گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.