حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
شناسه : 37042

در هفته جاری یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در راستای سیاست های تحولی محاکم در مسیر تحول و تعالی، از سه مجتمع قضایی شهید مدنی، شهید محلاتی و بعثت بازدید و با قضات همه شعب این مجتمع های قضایی با موضوع کاهش اطاله دادرسی نشست تخصصی برگزار کردند. رئیس کل […]

پ
پ

در هفته جاری یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در راستای سیاست های تحولی محاکم در مسیر تحول و تعالی، از سه مجتمع قضایی شهید مدنی، شهید محلاتی و بعثت بازدید و با قضات همه شعب این مجتمع های قضایی با موضوع کاهش اطاله دادرسی نشست تخصصی برگزار کردند.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: در راستای فعالیت کمیته رفع اطاله دادرسی در دادگاه های عمومی و انقلاب تهران که بصورت فشرده در همه مجتمع های حقوقی تهران تشکیل می شود، عملکرد تمامی شعب قضایی به تفکیک بررسی و رتبه هر شعبه در مقایسه با شعب آن مجتمع و همچنین شعب تمامی دادگاه های تهران و حتی استان مشخص می شود.

وی گفت: با استخراج لیست پرونده های مسن (بیشتر از یک سال ) مقرر شد تمامی شعب با مدیریت و نظارت سرپرستان مجتمع‌ها با در اولویت قرار دادن آنها، نسبت به رفع موانع رسیدگی تعیین تکلیف کنند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در این زمینه تاکید کرد: درخواست ما این است پرونده‌های معوق با رفع نواقص شکلی احتمالی، به صورت ماهوی تعیین تکلیف شود، تا بعد از این مدت اصحاب پرونده با تصمیم شکلی و متعاقب آن با تشکیل پرونده های جدید مواجه نشوند و شاهد فصل خصومت واقعی باشیم.

جعفری در این بازدید ها زحمات همکاران را با لحاظ حجم بالا وارده قابل تقدیر دانست و ضرورت افزایش شعب حقوقی در تهران را انکارناپذیر اعلام دانست و مانع آن را وجود شعب بلاتصدی و کمبود نیروی قضایی و اداری عنوان کرد.

وی با اذعان به سختی کار همکاران و کمبود ها اعلام کرد: انتظار می‌رود همکاران شریف با اختصاص وقت بیشتر و تلاش مضاعف پاسخگوی ورودی پرونده ها و مراجعین باشند.چرا که هیچ مانعی توجیه کننده حق مراجعین در رسیدگی به درخواست های آنان نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.