حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
شناسه : 36483

محمدی در نشست مشترک با اعضای هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و نمایندگان معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: اشتغال زندانیان بهترین بستر فرایند اصلاح و تربیت است. در کنار اشتغال مولد که بر اساس آن تعدادی از زندانیان در داخل و خارج از زندان مشغول کار و کسب درآمد هستند موضوع اشتغال نشسته را هم […]

پ
پ

محمدی در نشست مشترک با اعضای هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و نمایندگان معاونت راهبردی قوه قضاییه گفت: اشتغال زندانیان بهترین بستر فرایند اصلاح و تربیت است. در کنار اشتغال مولد که بر اساس آن تعدادی از زندانیان در داخل و خارج از زندان مشغول کار و کسب درآمد هستند موضوع اشتغال نشسته را هم داریم و این یک ظرفیت مهم برای از بین بردن بیکاری در زندان هاست زیرا اعتقاد داریم مهمترین آسیب در زندان‌ها بیکاری زندانیان است.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به تجربیات موفق در به کار گیری زندانیان در پروزه های مهم شهری و خدماتی از نهادهای عمومی کشور دعوت کرد تا از نیروی کار زندانیان در حوزه های مختلف از جمله خدماتی و کشاورزی استفاده کنند.

اشتغال ۲۰ نفر از مددجویان زندان ایرانشهر در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 

در همین رابطه احمدی در گفت‌وگو با میزان از اشتغال ۲۰ نفر از مددجویان زندان ایرانشهر در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خبر داد و گفت: با ورود دادستانی و رایزنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر امکان اشتغال تعدادی از مددجویان در بیمارستان های ایران و خاتم به عنوان نیروی خدماتی میسر شد و بزودی ۲۰ نفر دیگر هم در مراکز درمانی این شهرستان بکار گیری خواهند شد .

احمدی ادامه داد: در نشستی با رئیس دادنشگاه علوم پزشکی مقرر شد از مددجویان زندان این شهرستان که بنا بر تشخیص قاضی زندان شرایط حضور را داشته و نیاز مالی و فوری دارند بتوانند با این مراکز درمانی مذکور همکاری کنند.

وی درمورد حقوق و مزایای مددجویان شاغل در بخش خدمات بیمارستان های ایران و خاتم نیز گفت: در حال حاضر طبق صحبت های انجام شده قرار است مبلغی قریب به ۴ میلیون تومان به مددجویانی که به صورت شیفتی در بخش های خدماتی این مراکز درمانی مشغول به فعالیت می شوند پرداخت شود.

احمدی در مورد اشتغال زندانیان شهرستان ایرانشهر گفت: از میان ۱۵۳۹ زندانی این شهرستان در حال حاضر ۸۵۰ نفر از آن ها مشغول به کار هستند.

وی در مورد اشتغال زندانیان شهرستان ایرانشهر به تفکیک خانم و آقا نیز گفت: بیش از ۸۰۰ زندانی مشغول به کار را آقایان و ۴۶ نفر از آنها را بانوان به خود اختصاص می دهد، به طور کلی ۴۶ خانم در زندان این شهرستان وجود دارد که هم اکنون ۳۳ نفر از انها رای باز هستند و بیرون از زندان مشغول به کار هستند و تعداد ۱۳ نفر از انها نیز در داخل زندان به حرفی چون سوزن دوزی مشغول هستند که در تدارک هستیم که کارگاهی جهت اشتغال زندانیان خانم برای مشاغلی چون سبزی خشک کنی و تهیه انواع ترشی ایجاد کنیم.

به کارگیری مددجویان در کارخانه ها و شرکت های احیا شده در استان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر در مورد رایزنی ها با شرکت ها و کارخانه های استان برای کمک به اشتعال زندانیان این شهرستان نیز گفت: یکی از رایزنی ها با شرکت ایران کولا انجام شده است که در حوزه تولید نوشیدنی فعالیت می کند و مقرر شده است تا ۷۵ نفر از مددجویان این شهرستان را جهت کار و فعالیت در مجموعه به کار گیرند.

وی افزود: شرکت آب معدنی و لبنیات کهوران نیز که در یک دوره زمانی متوقف بوده است طبق توافقاتی آماده احیا است که بنا شده است تعدادی از زندایان بهبود یافته کمپ ماده ۱۶ در آن مشعول فعالیت شوند.

احمدی گفت: شرکت بافت بلوچ که تا پیش از این بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ کارگر بومی داشته است دچار مشکلاتی از جمله مالیات و تامین سوخت است که با ورود دستگاه قضایی استان برای بررسی مشکلاتشان و اینکه همچون سابق با رفع موانع به چرخه تولید بازگردند این کارخانه متعهد شده است تمام نیروهای خود را از مددجویان زندان تامین کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که اشتغال به کار برای زندانیان چقدر می‌تواند بر روی باز اجتماعی شدن این افراد تاثیر گذار است گفت: با قاطعیت می گویم که بیش از ۸۰ درصد از افرادی که در زندان مهارتی می آموزند و مشغول به کار می شوند پس از آزادی باز اجتماعی شده و به جرچه جرم باز نمی گردند.

وی ادامه داد: عدم زیر ساخت های مناسب اشتغال در استان به ویژه در شهرستان ایرانشهر  و وضعیت اقتصادی نا مناسب فقر و بیکاری سبب شده است که بسیاری  از افراد نا اگاه به دامان جرم بیفتند.

احمدی در مورد لزوم حرفه آموزی به مددجویان افزود: حرفه آموزی بستر می‌خواهد که این بسترها در شهرستان ایرانشهر فراهم نیست از این رو با صحبت هایی که شده است تلاش داریم با همکاری سازمان فنی و حرفه ای بتوانیم در این راستا اقدام کنیم تا مددجویان ضمن آموختن حرف کاربردی بتوانند با دریافت گواهینامه پس از گذراندن دوران حبس به فعالیت در آن حوزه بپردازند.احمدی تصریح کرد: اگرچه در حوزه کشاورزی و کاشت گیاهان دارویی با تفاهم‌نامه‌ای که با جهاد کشاورزی داشتیم مقرر شد ۱۲۰ نفر از مددجویان آموزش دیده و پس از آن وام خوداشتغالی دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.