حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
شناسه : 35363

هیئت وزیران در جلسه 18 /1 /1395 به پیشنهاد شماره 12397 مورخ 6 /2 /1394 وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌ نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور را به شرح زیر تصویب کرد: آیین‏ نامه سفر کاری اعضای شوراهای […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه 18 /1 /1395 به پیشنهاد شماره 12397 مورخ 6 /2 /1394 وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌ نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‏ نامه سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور
مصوب 1395,01,18

ماده ۱ـ به ‏منظور نظارت، هماهنگی و تصمیم‏ گیری درخصوص سفر کاری اعضای شوراهای‏ اسلامی محلی به خارج از کشور کمیسیونی به ‏ریاست معاون ذی ‌ربط وزارت کشور و با عضویت نماینده شورای‌ عالی استان‏ها و نمایندگان تام ‏الاختیار سازمان مدیریت و برنامه‏ ریزی کشور، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تحت عنوان کمیسیون مرکزی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور که در این آیین ‏نامه به اختصار “کمیسیون مرکزی” نامیده می‌شود، تشکیل و دبیرخانه آن در وزارت‏ کشور تشکیل‏ می‌شود.

تبصره – سفرهایی که به دعوت مقام‏ها یا مراجع خارج از کشور از اعضای شوراهای اسلامی محلی، به‏ عنوان عضو شورا به عمل می آید و هزینه‏ های آن توسط دعوت‏ کننده تأمین می شود نیز مشمول این ماده است.

ماده ۲ـ کارگروه استانی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور که در این آیین‏ نامه به اختصار “کارگروه استانی” نامیده می‏شود، با ‏عضویت استاندار یا نماینده تام ‏الاختیار وی (رییس)، رییس شورای اسلامی استان، نمایندگان تام‏ الاختیار رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان، اداره‏ کل اطلاعات استان و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان تشکیل می‏شود. این کارگروه پیشنهاد دهنده نهایی سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی استان به کمیسیون مرکزی است و دبیرخانه آن در استانداری تشکیل می‏شود.

ماده ۳– شوراهای اسلامی متبوع موظف هستند ضرورت انجام سفر کاری اعضای خود را همراه با تعداد اعضای مورد نظر و مدارک مربوط، حداقل یک ماه قبل از سفر به دبیرخانه کارگروه استانی تحویل دهند و کارگروه استانی موظف است مدارک یاد شده را حداقل بیست روز قبل از سفر، به دبیرخانه کمیسیون مرکزی تحویل دهد.

تبصره – پس ‏از موافقت کمیسیون‏ مرکزی با انجام سفر، دبیرخانه کارگروه استانی موظف است با هماهنگی اداره ‏کل اطلاعات استان و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، نسبت ‏به برگزاری جلسه توجیهی قبل از انجام سفر اقدام کند.

ماده ۴ـ تأ‌مین اعتبار سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی در تمام سطوح، بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‏شود، بر عهده شورای مربوط است.

ماده ۵ـ هیئت‌های اعزامی موظفند پس از انجام سفر کاری، گزارش سفر، اقدامات و مذاکرات انجام‏ شده را به دبیرخانه ‏کارگروه استانی‏ و دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارسال کنند.

ماده ۶ـ رعایت مقررات ‏و شئونات‏ جمهوری‏ اسلامی ‏ایران از سوی کلیه اعضای شوراهای اسلامی اعزامی مشمول این آیین ‏نامه، لازم ‏الاجرا است.

ماده ۷– انجام هرگونه سفر خارجی بدون طی مراحل قانونی یاد شده در این آیین ‌نامه از مصادیق ماده (۸۲) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران – مصوب ۱۳۷۵- و اصلاحات بعدی آن است و هیئت‏ های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی ذی ‌ربط موظف به رسیدگی به تخلفات مربوط هستند.

ماده ۸– نظارت بر حسن اجرای مفاد این آیین‏ نامه بر عهده کمیسیون مرکزی است.

ماده 9– تصویب نامه‏ های شماره 36814/ت23892هـ مورخ 1 /7 /1382 و شماره 3747/ت30463هـ مورخ 5 /2 /1383 لغو می‏شوند.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.